دکتر ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛  ضرورت بهم‌رسانی شرکت‌های صاحب تکنولوژی به شرکت‌های صاحب بازار

دکتر ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛ ضرورت بهم‌رسانی شرکت‌های صاحب تکنولوژی به شرکت‌های صاحب بازار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازار با مشکل مواجه‌اند، هدف از برگزاری گردهمایی‌هایی نظیر گردهمایی فناورانه صنعت غذایی را اتصال شرکت‌های صاحب تکنولوژی به شرکت‌هایی صاحب بازار عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در روز دوم گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش ‌بنیان و استارت‌‌آپ‌‌های صنعت غذایی و در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه و بازدید از نمایشگاه، دکتر سورنا ستاری در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در همه حوزه‌های صنعتی مورد نیاز کشور برنامه‌های حمایتی داریم، افزود: صنایع غذایی یکی از صنایع مهم کشور بوده که در این راستا صندوق نوآوری میزبان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های موجود در بازار در حوزه صنعت غذایی است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازار با مشکل مواجه‌اند. هدف چنین برنامه‌هایی این است که شرکت‌های صاحب تکنولوژی را به شرکت‌هایی که صاحب بازار هستند، متصل کند. باید توجه کرد که این حوزه بسیار پول‌ساز بوده و در دنیا شرکت‌های بسیاری در این بخش فعال هستند. این حوزه پتانسیل‌های صادراتی فراوانی دارد که شرکت‌ها می‌توانند بر روی آن کار کنند. ضمن اینکه این اقدام، خام‌فروشی محصولات کشاورزی را به حداقل می‌رساند.

ستاری تصریح کرد: معاونت علمی حدود یک سال است به طور جدی بر روی پروژه‌های خاص حوزه صنایع غذایی کار می‌کند؛ چون معتقدیم در این زنجیره غذایی، وابستگی‌های تکنولوژی زیادی داریم. درست است که عملا تمام غذای کشور در داخل تولید می‌شود اما واقعیت این است که در حوزه تکنولوژی غذایی وابستگی‌های بسیاری به خارج از کشور داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌هایی برای توسعه حوزه‌های مرتبط با تولید واکسن و داروهای دامی، افزودنی‌های غذایی دامی، اسید آمینه‌ها و پروبیوتیک‌ها تدوین کرده‌ایم؛ چرا که در این حوزه‌ها دچار ضعف‌هایی بوده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا شرکت‌های دانش بنیان را برای ورود به این حوزه ترغیب کنیم؛ از همین‌رو برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گام مهمی برای معرفی توانمندی شرکت‌هاست.

ستاری در پایان گفت: متاسفانه کشور در حوزه غذایی به ویژه در زمینه غذای دام وابستگی‌هایی دارد، لذا توسعه تکنولوژی از مزرعه تا سفره را هدف قرار داده‌ایم و امیدواریم با ممنوعیت واردات برخی از اقلام که در داخل کشور تولید می‌شود، بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های داخلی جلوی واردات را بگیریم

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

    منبع خبر

    صندوق نوآوری و شکوفایی

    صندوق نوآوری و شکوفایی

    صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

      نظرات