خبرهای خوب جهرمی برای استارتاپ ها در حاشیه جلسه هیئت دولت

خبرهای خوب جهرمی برای استارتاپ ها در حاشیه جلسه هیئت دولت

محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) با بیان این موضوع که رئیس جمهور با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا موافقت کرده است، اعلام نمود: تلاش داریم تا ظرف 6 ماه آینده در کشور سند توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم.

به گزارش اکوسیستم، جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: امروز در این جلسه تصمیم گرفته شد که شکایت بدنه دولت از کسب و کارهای نوپا، پیش از مطرح شدن در مراجع قضایی، در کمیته‌ای به مسئولیت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضویت نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن به دستور قضایی ارجاع شود. این تصمیم می‌تواند تضمینی برای فعالیت کسب و کارهای نوپا باشد.

وی اظهار داشت: با موافقت رئیس جمهور مقرر گردید مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در دو سال آتی، برای توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا که در زمینه شبکه ملی اطلاعات فعالیت دارند، در نظر گرفته شود که این منابع می‌تواند مستقیم به این بنگاه‌ها اعطا گردد یا به صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر تزریق شود. در سه هفته آینده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه به جمع بندی نهایی خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سند استراتژی ایران در اقتصاد دیجیتال در 6 ماه آینده توسط این وزارتخانه به دولت پیشنهاد می‌شود تا مورد بررسی قرار گیر، گفت: هدف ما این است که تا 6 ماه آینده سند اقتصاد دیجیتالی در کشور داشته باشیم؛ با این اقدامات می‌توانیم خدمات مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات برای تقویت پیام رسان‌های داخلی گفت: ما در شرایط پیش آمده در اتفاقات اخیر توانستیم نقاط ضعف و قوت پیام رسان‌های داخلی را ارزیابی کنیم و در حقیقت این اتفاقات آزمون خوبی برای پیام رسان‌های داخلی بود. در خصوص تقویت این پیام رسان‌ها شورای فضای مجازی سند مصوبی دارد که در آن تکالیف دستگاه‌های مختلف معین شده است. وزارت ارتباطات عمده وظایف خود را در این حوزه انجام داده است و باقیمانده وظایف نیز در مدت کوتاهی کامل خواهد شد.

آذری جهرمی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع تنها این سند نیست، بلکه بحث، بحث تکنولوژی است. استراتژی ما باید تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی و رقابت دربازار برای خروج از انحصار شرایط فعلی باشد و ما در این دو مسیر حرکت می‌کنیم.

    نظرات