رشد بی نظیر درآمد اپ استور در مقایسه با بخش‌های مختلف اپل

رشد بی نظیر درآمد اپ استور در مقایسه با بخش‌های مختلف اپل

هوریس ددیو (یکی از تحلیلگران Asymco) به تازگی آماری را از درآمد اپ استور منتشر کرده است که نشان می‌دهد درآمد این سرویس نسبت به سایر بخش‌های اپل رشد بی نظیری را تجربه کرده است، تا حدی که اگر به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت کند، در لیست 100 شرکت برتر نشریه Fortune قرار خواهد گرفت.

به گزارش اکوسیستم، بر اساس گزارش ددیو، توسعه دهندگان اپ استور در سال 2016 میلادی توانسته‌اند 26/5 میلیارد دلار درآمد را کسب کنند، این در حالی است که درآمد ناخاصل سالانه مک دونالد در مدت مشابه از این مقدار کمتر بوده است.

رشد بی نظیر درآمد اپ استور در مقایسه با بخش‌های مختلف اپل

با توجه به روند رو به رشد درامد این سرویس، اپل می‌تواند در سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد و در پایان سال نیز ۳۶/۵ میلیارد دلار از محل خرید اپلیکیشن و بازی توسط کاربران به دست آورد، از اینرو این بخش از شرکت اپل می‌تواند نام خود را در فهرست 100 شرکت برتر دنیا در نشریه فورچون ثبت کند.

ددیو پیش بینی می‌کند که با این روند، اپل تا سال 2019 میلادی از محل خدمات و محصولات مرتبط به iOS درآمدی حدود 500 میلیارد دلار به دست خواهد آورد. در طول 10 سال گذشته توسعه دهندگان حاضر در اپ استور درآمدی معادل ۸۶/۵ میلیارد دلار را به دست آورده‌اند که در مقابل درآمد سالانه این سرویس رقم قابل توجهی نیست.

رشد بی نظیر درآمد اپ استور در مقایسه با بخش‌های مختلف اپل

واحد خدمات اپل که زیر سلطه اپلیکیشن‌ها قرار دارد در سال 2017 میلادی ۵۷ میلیارد دلار فروش داشت، اما همچنان برای ساکنین وال استریت سخت است که ارزش اپ استور را میان سهام کلی شرکت اپل محاسبه‌ کنند، ولی سوال اصلی متخصصان این است که آیا اپل می‌تواند روند رو به رشد درآمد اپ استور به همین صورت حفظ کند؟

اپ استور در سال 2008 میلادی کار خود را آغاز نمود. در ابتدا این سرویس تنها 10 هزار اپلیکیشن برای ارائه به کاربران داشت، اما به مرور به تعداد اپ‌های آن افزوده شد.

    نظرات