سرمایهگذاران بازار استارتاپ بیش از ۵۰ درصد ریسک نمیکنند
به گزارش تجارتنیوز ، چگونگی قیمتگذاری استارتاپها از جمله مسائلی است که فعالان استارتاپی در آغاز راه با آن مواجه میشوند و همین موضوع نیز نگرش سرمایهگذاران را برای ورود به این بازار محتاطتر کرده است. مجتبی شریفی، کارشناس ارزشگذاری شرکت «بومرنگ» در گفتگو با تجارتنیوز میگوید: عمده سرمایهگذاران فعلی بازار استارتاپ تمایلی به سرمایهگذاری بیش از ۵۰ درصد ندارند. معمولا سهامداران و سرمایهگذاران و خصوصا شرکتهایی که cvc هستند درصد کمی را از استارتاپها خریداری میکنند تا این ریسک را در شرکتهای مختلف تقسیم کنند به این صورت که در ازای ۵۰ تا ۶۰ درصد خرید یک استارتاپ در سه استارتاپ مختلف سرمایهگذاری میکنند و در حقیقت رسیک سرمایهگذاری را در استارتاپهای مختلف توزیع میکنند. او با اشاره به اینکه برای سرمایهگذاران مهم است که ریسکشان را به حداقل برسانند، اضافه میکند: این دیدگاه در بین آنها وجود دارد که در فضای استارتاپی ایران تمام ریسک سمت استارتاپ است. ...
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات