چرا آمازون بدون AWS درآمد چندانی نخواهد داشت ؟

به گزارش اکوسیستم، روز گذشته آمازون گزارش درامد خود در سه ماه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. در آمد این شرکت بر اساس آنچه گزارش شده است از آنچه که وال استرتیت پیش بینی کرده بود کمتر است. اما به عقیده کارشناسان سرور کلاود AWS متعلق به آمازون یکی از مهره های اصلی در افزایش در آمد این سرویس است. فعالیت این شرکت در زمینه رایانش ابری می تواند سود آوری بسیار زیادی برای آمازون به همراه داشته باشد.

از آنجایی که آمازون از سرور برای مقاصد تجاری استفاده می کند بنابراین سود آوری این سرور برای این شرکت بسیار زیاد خواهد بود. از طرفی آمازون از این سرور در اهداف چند گانه خود استفاده های زیادی داشته است. به عنوان مثال نوآوری در این شرکت نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل استفاده از این سرور در حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

اما نکته مهم در این گزارش این است که امازون به این موضوع که ممکن است درآمد این شرکت در سه ماهه بعدی سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش یابد اشاره کرده است. متاسفانه در سال های اخیر آمازون برای اینکه به یکی از معروف ترین وب سیات ها و شرکت های خرید و فروش محصول تبدیل شود هزینه های زیادی متحمل شده است. این مسئله یکی از بزرگ ترین ایراد هایی است که کارشناسان وال استریت به این شرکت داشته اند. هرچند به عقیده عده ای دیگر از کارشناسان آمازون چهار چوب و قوانین خاصی دارد که به دلیل وجود ان ها، سود آوری  در آن بسیار زیاد بوده است. به عنوان مثال ارزش سهام این شرکت در سال جاری میلادی در حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

یکی از عمده ترین دلایل سرشناس بودن آمازون تلاش این شرکت در خلق موقعیت های شغلی جدید است. مثلا تاسیس سوپر مارکت های بزرگ و یا سرویس های انجام بازی های کامپیوتری از جمله فعالیت هایی که این شرکت در زمینه ایجاد شغل انجام داده است. هر چند درآمد آمازون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی کاهش یافته است اما می توان از AWS به عنوان یکی از عناصر درآمدزا برای آمازون نام برد.

    نظرات