دانش‌بنیان‌ها به تامین نیازهای صنعت دریایی سرعت می‌دهند

دانش‌بنیان‌ها به تامین نیازهای صنعت دریایی سرعت می‌دهند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین رویداد تقاضا محور صنایع دریایی کشور با حضور شرکت ها و سازمان های دریایی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان برگزار شد.

این رویداد در حوزه های مختلفی چون ریخته گری، شکل دهی (فورج)، ماشین کاری دقیق، مونتاژ سیستم و مواد پیشرفته برگزار شد. برگزاری نمایشگاه نیازمندی های احصاء شده صنایع فعال در حوزه پیشرانه های دریایی از برنامه های جانبی این رویداد بود.

در این رویداد، ۷۰ دسته محصول با حجم ریالی  بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ارائه و با استقبال گسترده بازیگران حوزه دریایی و حوزه ساخت و تولید کشور همراه شد. در حاشیه این رویداد بیش از ۴۰ جلسه رودررو میان صنایع متقاضی و تولید کنندگان و فناوران برگزار شد. این نشست های رودررو به انعقاد ۱۵ تفاهم نامه همکاری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال منجر شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، از نرم افزار مدیریت دانش دریایی که با حمایت موسسه رده بندی ایرانیان تهیه شده است رونمایی شد. این نرم افزار با کاربری در حوزه سیستم های مدیریت دریایی نظیرMLC ، ISPS و ISM (سیستم های مدیریت ایمنی، امنیت و کار دریایی) توسعه یافته است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات