adwords

adwords

ابزار AdWords در گوگل از جمله ابزارهای بسیار کاربردی گوگل است که می تواند به کاربران برای فروش محصولاتشان کمک کند. اما کاربرانی که تمایل به استفاده از این ابزار برای افزایش فروش محصول خود دارند، می بایست مراقب باشند تا هرگز 5 اشتباهی که در ادامه این مطلب به آن اشاره می کنیم را در استفاده ز این محصول مرتکب نشوند. به گزارش اکوسیستم، همانطور که استفاده از ابزار AdWords گوگل می تواند به عنوان ابزاری کاربردی در فروش محصول به کاربران کمک کند به همان اندازه نیز استفاده از آن نیاز به استراتزی خاص دارد. در واقع استفاده صحیح از این ابزار می تواند هر یک دلار را به 2 دلار افزایش دهد اما باید مراقب بود که در چه جهتی و برای چه هدفی از این ابزار قرار است استفاده شود. به عقیده بسیاری از گارشناسان همان قدر که استفاده از AdWords می تواند برای در آمد زایی و افزایش در آمد کاربردی باشد می تواند به همان اندازه عاملی برای هدر رفت سرمایه محسوب شود. در واقع عملکرد این سرویس به گونه ای طراحی شده است که کمی پیچیده است. این ابزار به نوعی طراحی شده است که به صاحبان کسب وکار برای افزایش فروش و تبلیغ محصول خود کمک می کند اما استفاده از آن بدون دانش و آگاهی کافی در خصوص نحوه عملکرد آن برای افراد بی تجربه می تواند خطر ساز باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید در استفاده از ابزار AdWords گوگل برای افزایش فروش محصول و معرفی محصول خود به کاربران دیگر موفق باشید توصیه می کنیم نا اداکه این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. در استفاده از ابزار AdWords 5 اشتبه کلیدی و کهم وجود دارد که به ترتیب در زیر به آن ها اشاره خواهد شد. اشتباه اول: وقتی کاربر از ابزار AdWords برای معرفی و تبلیغات محصول خود استفاده می کند با یکسری تبلیغات مختصر که در کنار صفحه مواجه می شود که البته این ابزار امکان تولید چنین تبلیغاتی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در واقع کاربر می تواند بنرهای تبلیغاتی طراحی کند که در تمام مدتی که کاربر با استفاده از این ابزار به جستجو می پردازدف در کنار صفحه نمایش داده شوند. نکته کهم این است که در حدود 2 میلیون وب سایت و اپلیکیشن وجود دارد که کابر می تواند از طریق جستجو در ابزار  AdWords به آن ها دسترسی پیدا کند. کاربر حتی می تواند در این ابزار ویدیو هایی را تولید کند که بتواند آن ها در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب با سایرین به اشتراک بگذار. اما نکته کهم و کلیدی که بسیاری از کاربران را دچار اشتباه و خطا می کند این است که هر کاربر در صورتی می بایست برای محصول خود بنر تبلیغاتی تهیه کند که مطمئن باشد محصول تولیدی او برای سایرین جذاب و از طرفی کاربردی است. چون تبلیغ کاربردی و موثر می تواند باعث شود که کاربر برای کلیک بر روی بنر و مشاهده جزییات محصول ترغیب شود اما بنر تبلیغاتی که آنقدر جذاب نباشد که بتواند کاربر را برای مشاهده جزییات محصول ترغیب نماید نمی تواند در افزایش فروش محصول کمک کننده باشد و گاهی میزان فروش محصول را کاهش می دهد. اشتباه دوم: استفاده از ابزار AdWords هیچ ربطی به احساسات شما از جمله صبر، کهربانی و یا حتی رمانتیک بودن کاربر ندارد. در واقع اگر گاربری نتواند محصولی را که یک دلار خریده به قیمت 4 دلار بفروشد مسما نمی تواند یک کسب و کار موفق را از طریق ابزار AdWords راه اندازی کند. به عبارت دیگر دانش حسابداری کاربر در استفاده از این ابزار برای خرید و فروش باید به اندازه کافی به روز باشد. کاربر برای استفاده از این ابزار همانند استفاده از تبلیغاتی که در گوگل برای محصول انجام می شود باید به اندازه کاففی حرفه ای و خبره باشد. صاحب کسب و کار باید جایگاه واقعی و همچنین مشترین بالقوه خود را در میان افرادی که به نوعی محصولی را از طریق ابزار AdWords به فروش می رسانند بداند. بعد از شناسایی موقعیت باید بداند که چگونه تا چه میزان می تواند می تواند بر روی ذهن مشتری تاثیر گذار باشد و او را تحت تاثیر خود قرار دهد. از طرفی باید بداند که تا چه حد این تاثیر گذاری باعث جذب مشتری و فروش محصول شده است. نکته کهم دیگری که کاربر ابزار AdWords به عنوان صاحب کسب و کار باید به آن توجه کند این است که در برخی از موارد استفاده از این ابزار برای معرفی محصول بسیار هزینه بر تر از استفاده از روش های کاربردی دیگر برای ارائه و معرفی محصولات است. بنابراینب اید بداند که اگر جایگزین های به صرفه تری نسبت به ابزار AdWords وجود دارد از آن ها برای معرفی و فروش محصول خود استفاده نماید. اشتباه شماره 3: صاحبان کسب و کاری که می توانند از ابزار AdWords به صورت موفقیت آمیزی برای ارائه محصول خود استفاده کنند کسانی هستند که در واقع در چند زمینه مشغول به فعالیت و فروش محصول هستند. در واقع این افراد همان کسانی هستند که قادر به راه اندازی بیش از یک شرکت هستند. به عبارت دیگر این افراد هرگز و ابدا تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهند. در واقع آن ها چندین شرکت با ارائه محصولات کاملا متفاوت را راه اندازی می کنند و مخاطبان آن ها کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. نکته کهمی که هرگز نباید نسبت به آن اشتباه کنید این است که در معرفی محصولات می بایست از لغات کلیدی منحصر به فرد و جذابی استفاده کنید تا بتواند در کمترین واژه بیشترین معرفی را از محصول ارائه دهد و در عین حال بتواند برای مخاطب جذاب و اغواگرانه به نظر بیاید. اشتباه شماره 4: صاحبان کسب و کار و افرادی که از ابزار AdWords گوگل استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که تنها آن ها نیستند که از این ابزار برای معرفی محصول خود استفاده می کنند و همجنین محصولی که آن ها ارائه می دهند هزاران نمونه مشابه دیکر دارد که توسط افراد دیگر قرار است به فروش برسد آن هم از طریق ابزار AdWords بنابراین می بایست تا حد امکان از امکانات سمعی و بصری خود برای ترغیب و جذب مشتری استفاده نمایند. واقعیت این است که مشتریان و افرادی که به دنبال محصول و خرید آن در دنیای مجازی و فضای اینترنتی هستند بیشتر از طریق آنچه می بینند و آنچه می خوانند به خرید محصول ترغیب می شوند. اشتباهی که بسیاری از ارائه دهندگان محصول از طریق ابزار AdWords انجام می دهند این است که این افراد هرگز به قدرت جاذبه های بصری و استفاده از آن برای افزایش محصول توجه نمی کنند. بنابراین توصیه می کشود که در معرفی محصول حتما و صد در صد از جاذبه های بصری به منظور جذب مشتری بیشتر و بیشتر استفاده شود. اشتباه شماره 5: هر کاربر و ارائه دهنده محصول از طریق ابزار AdWords باید به این نکته توجه کند که تبلیغات و امور مربوط به آن یک بازی تفریحی نیست. بلکه آن تبلیغی تاثیر گذار و جذاب و از طرفی موفق خواهد بود که با علم و آگاهی طراحی و ارائه شود. بسیاری از این تبلیغات تا حد زیادی به ابزار Analaytics گوگل مجهز است. این ابزار برای پیگری پیام ها وبازدید هایی که مخاطبان از صفحات تبلیغات محصول مورد نظر می کنند، کاربرد دارد. در واقع با قرار دادن کدهای این ابزار در صفحه تبلیغات محصول آمار بسیار جالبی از تعداد بازدیدها و حتی طبف مخاطبانی که آن صفحه را مشاهده و بازدید کرده اند در اختیار صاحب کسب وکار قرار داده می شود. از طرفی با استفاده از این ابزار می توان به این نکته پی برد که کلمات کلیدی استفاده شده برای معرفی محصول تا چه میزان کاربردی و موفق عمل کرده است. بنابراین داشتن دانش کافی برای استفاده همزمان و کاربردی از چندین ابزار در کنار هم برای افزایش میزان فروش و گسترده تر کردن طیف مخاطبان در کنار معرفی مناسب و بهیه محصول می تواند بسیار کاربردی و کلیدی باشد. البته به غیر از 5 اشتباهی که در بالا به توضیح آن ها پرداخته شد، اشتباهات دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از ابزار AdWords گوگل مرتکب می شوند اما تلاش برای حذف 5 اشتباه بزرگ بالا می تواند تاثیر مستقیم و زیادی در موفقیت استفاده از این ابزار برای معرفی محصول و ارائه مناسب به مخاطبین مناسب آن داشته باشد.  

    نظرات