تاکید رئیس جمهور بر توسعه فضای مجازی

تاکید رئیس جمهور بر توسعه فضای مجازی

رئیس جمهور با اشاره به این موضوع که فضای مجازی با سرعت زیادی زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر خواهد گرفت و مفاهیم اشتغال به خصوص در عرصه خدمات را تغییر می‌دهد، بیان نمود: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نماند.

به گزارش اکوسیستم، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هئیت دولت که روز چهارشنبه برگزار شد با بیان اینکه درک دقیق از اثرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار، اشتغال و دگرگونی زندگی مردم بسیار مهم است، گفت: بهره‌مندی مؤثر از فضای مجازی با تاکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی و جلوگیری از آسیب‌ها، به سرمایه گذاری بیشتری احتیاج دارد.

رئیس جمهور با خاطر نشان کردن این موضوع که عدم درک صحیح از سرعت تحولات فضای مجازی و تاثیرات آن می‌تواند باعث شکاف نسلی شود، بیان کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نماند.

وی با تاکید بر لزوم تحرک بیشتر در این حوزه از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به خصوص دولت الکترونیک، خواستار افزایش این قبیل خدمات با استفاده از ظرفیت‌های آن به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها شد.

همچنین هیئت دولت به بررسی گزارش مرکز ملی فضای مجازی در مورد اقتصاد مجازی پرداخت، در این گزارش به موضوعاتی از جمله بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روندها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت‌ها برای کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا پرداخته شده بود.

بر اساس این گزارش، 62 درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و 38 درصد مابقی را دیگر شرکت‌ها تشکیل داده‌اند. علاوه بر این گزارش فوق نشان می‌دهد که تا کنون 132 هزار و 834 شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

در ادامه جلسه دیروز هئیت دولت، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی بعد از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

    نظرات