شناور دریایی بدون سرنشین با کاربری هیدروگرافی  در مازندران ساخته شد

شناور دریایی بدون سرنشین با کاربری هیدروگرافی در مازندران ساخته شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، از حدود ۶۰۰۰ هزار کیلومتر مرزهای جمهوری اسلامی ایران ، قریب ۲۷۰۰ کیلومتر آن را مرزهای آبی تشکیل می دهد ، اکوسیستم اقتصادی "دریا پایه" ایران تنها بر حمل و نقل دریایی متمرکز نیست و در سالهای اخیر سعی شده است تا با استفاده از ابزار فناوری در راستای توانمند سازی هر چه بیشتر ساحل نشینان ، حوزه های مختلفی همچون گردشگری و شیلات از فناوری شرکت های دانش بنیان ایرانی بهره مندشوند .

ساخت دوچرخه آبی

شرکت فناوران شبکه ارتباطات طبرستان یکی از صدها شرکت دانش بنیان در این حوزه است که با بهره گیری از توان متخصصین داخلی  توانسته با ساخت محصولات جدید ، نسبت به بومی سازی آنها اقدام کند.

شناور بدون سرنشین برای هیدرو گرافی دریایی با دقت بالا در موقعیت یابی و توان اجتناب ازبرخورد با موانع یکی از محصولاتی است که این مجموعه دانش بنیان سعی کرده است تا در رقابت با رقبای خارجی آن را به مشتریان خود عرضه کند . شناور زیر سطحی تمیز کننده کشتی ها و لنج ها  دیگرمحصول این مجموعه است که همانگونه که از نام آن پیدا است ، کار پاک سازی سطوح زیرین شناورهای دریایی از آلایش های معمول دریایی را انجام می دهد .

مهندس حسین ابراهیم زاده مدیریت این مجموعه می گوید که با توجه به اهمیت گردشگری در منطقه ،ساخت دوچرخه آبی با کاربری تفریحی یکی دیگر از برنامه های واحد R ;D شرکت است که توانسته خود را به مرحله تجاری سازی برساند . این مجموعه همچنین با توجه به وجود تعداد قابل توجه واحدهای پرورش ماهی در استان محل فعالیت ( مازندران ) موفق شده است که نسبت به ساخت یک پکیج الکترونیکی هشدار دهنده اقدام کند . این پکیج با رفع نواقص همتایان وارداتی با اندازه گیری پارامترهای همچون ph آب ، ازت آب ، ..... پرورش دهنده را نسبت به خطرات و بیماری های احتمالی آگاه می سازد . این پکیج که دارای گواهی ثبت اختراع نیز هست به نسبت نمونه های وارداتی از قیمت بسیار کمتری برخوردار است .

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات