پایان الکامپ ۹۸، سالن ۶ : غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
بیست و پنجمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران با نام الکامپ (Elecomp) پایان یافت.
الکامپ بعنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با رویکرد شناسایی دستاوردها و پیشرفت های جدید در زمینه IT و همچنین تسهیل شرایط صادرات تکنولوژی های داخلی ایجاد گردیده و اکنون بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از برگزاری آن، هر ساله بر شرکت کنندگان داخلی و خارجی آن افزوده می شود. این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می گردد و در کنار بخش اصلی آن که با موضوعات مختلفی مانند الکام استارز، الکام ترندز، الکام تالکز، الکام گیمز و... برپا می شود، میزگرد های تخصصی نیز با حضور اساتید توانمند بین المللی و داخلی برگزار می گردد.
امسال نیز به مانند سال های اخیر با رشد چشمگیر استارت آپ های داخل کشور و شرکت آنها در این رویداد، حال و هوایی ویژه به این نمایشگاه بخشیده شد و فضای نوآورانه آن را به نوعی افزایش داد. در دوره قبلی برگزاری این نمایشگاه، حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی و همچنین حدود ۳۰۰ شرکت در قالب استارت آپ در این رویداد حضور داشتند که افزایش چشمگیر حضور شرکت ها و استارت آپ ها را در الکامپ ۹۸ شاهد بودیم به طوری که میزان شزکتهای استارت آپی حاضر در الکامپ ۹۸ به ۵۰۰ استارت آپ افزایش یافت. شرکت های خارجی نیز از کشورهای مختلفی همچون چین، امارات، فرانسه، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، تایوان و ایتالیا بودند.
موضوعات مطرح در الکامپ ۹۸، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک، قطعات و تجهیزات موبایل، نرم افزار و سخت افزار، هوش مصنوعی، دیتا سنتر و سیستم های هوشمند، دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات اداری، رباتیک، اینترنت، اپراتورها، امنیت، شبکه و ارتباطات، تجهیزات دیجیتال قابل حمل، تجهیزات سمعی بصری، آموزش و مشاوره، رسانه و سرگرمی را شامل می شد.
همچنین از بازدیدکنندگان این نمایشگاه می توان به متخصصان حوزه IT، سرمایه گذاران حوزه IT، مدیران دولتی سازمان های مرتبط به حوزه IT، علاقه مندان و دانشجویان حوزه IT، شرکت های بازرگانی و بازاریابی، رسانه ها و سایر اشاره کرد.
پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با سه شرکت راهکارهای هوشمند پیراد, ویرا افزار آدان و طرح و توسعه اتصال یکپارچه در الکامپ ۹۸ حضور یافت.
• راهکارهای هوشمند پیراد
تیم پیراد از سال ۱۳۸۹ در راستای ایجاد نوآوری و ارائه راهکارهای هوشمند به «کسبوکارهای نوین» و «مشتریان سنتی» بانکها فعالیت خود را در حوزه تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت آغاز کرد. با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفنهای همراه هوشمند و تحول بانکداری سنتی به بانکداری باز، استراتژی پیراد بر مبنای ایجاد پلتفرمهای هوشمند با زیرساختهای مبتنی بر Open API شکل یافت. این شرکت برای در بر گرفتن برخی از نیازهای مالی کشورمان، دو پلتفرم پرداختی را با دانش متخصصان ایرانی ایجاد کرده است که یکی از آنها پلتفرم ارزی انتقال و جابجایی پول بین کشورهای مختلف است و دیگری پلتفرم ریالی «بانکداری مبتنی بر کسبوکار» پیراد است که اکنون در حال ارائه خدمت به صنعت حملونقل و باربری کشور، استارتآپها و شرکتهای کارگزاری است.
این شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، پلتفرم جدید ایجاد شده خود با نام "باجه مجازی پیراد" که در آن مجموعه ای از سرویس ها قرار داده شده است ،به این صورت که هر شرکت بسته به سرویس های مورد نیاز خود مانند انتقال پول، استعلام موجودی و ... می تواند خدمات مورد نظر خود را از این مجموعه دریافت کند، تجاری کرد.
• ویرا افزار آدان
شرکت ویرا افزار آدان با هدف تحقیق وتوسعه و تولید دادگان و ابزارهایی هوشمند در حوزه زبان با استفاده از دانش پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی، تاسیس شده است. این شرکت قصد دارد با استفاده از دانش و تجربیات مدیران خود و بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند ابزارهایی سودمند و کارا تولید نماید. دامنه فعالیت ها عبارتند از: بطورکلی پردازش متون انگلیسی و فارسی، ترجمه ماشینی، ابزار کمک ترجمه، دیکشنری، دادگان تک زبانه، دادگان موازی دو زبانه، خطایابی و ویرایش اتوماتیک، تحلیل آماری متون، داده کاوی.
این شرکت دارای چهار محصول ویراستار(این ابزار در ویرایشگرهای سامانههای اتوماسیون اداری، ایمیلهای سازمانی، و هرگونه برنامه کاربردی که در آن بحث محتوی فارسی مطرح باشد، قابلیت خطایابی املایی، پیشنهاد کلمات جایگزین، و استانداردسازی متن را اضافه میکند)، مترجم انگلیسی-فارسی و فارسی-انگلیسی(ترجمه متن انگلیسی به فارسی با دقت ۰.۳۵ معیار BLEU)، کمک مترجم(فایل های متنی با فرمت های مختلف را ترجمه میکند درحالیکه فرمت و استایل فایل اصلی را حفظ نماید و از سوی دیگر امکان ویرایش آن فایل را دارد) و دیکشنری هوشمند می باشد.
• طرح و توسعه اتصال یکپارچه
شرکت طرح و توسعه اتصال یکپارچه یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که در زمینه توسعه راهکارهای فناورانه حوزه ارتباطات فعالیت میکند. این شرکت با بهرهگیری از جدیدترین دستاوردهای روز دنیا در عرصه فناوری های نوین، بسترهای در جهت رشد و ارتقای عملکرد سازمانها را فراهم نموده است. تیم کارآزموده اتصال یکپارچه پروژههای مهم ملی و بین المللی را در زمینه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موفقیت اجرا و در این مسیر بارها از سوی مراجع معتبر ملی و بین المللی مورد تایید و تقدیر قرار گرفتهاند. این شرکت دارای سه برند یونیفاید، ویدئوکیک و ایمیون می¬باشد که در الکامپ ۹۸ به تمرکز بر ارائه ویدئوکیک پرداخت.
"با استفاده از سرویس ویدئوکیک (VideoCake) میتوانید اتاقهای جلسات خود را به هم وصل و یا حتی یک اتاق کاملا مجازی ایجاد نمایید که کاربرانش از هر جا و بدون هیچگونه محدودیت با هر دستگاهی بتوانند در جلسه شرکت کنند" شعار این شرکت در الکامپ ۹۸ و در ارائه ویدیوکیک بود.
نظرات