رشد 23 درصدی سرمایه گذاری در حوزه صنعت

رشد 23 درصدی سرمایه گذاری در حوزه صنعت

محمد شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت) اعلام کرد که با توجه به صدور مجوزهای تاسیس، برآورد می‌شود که میل به سرمایه گذاری رو به رشد داشته است و در سال جاری شاهد افزایش 23 درصدی آن بوده‌ایم.

به گزارش اکوسیستم، شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: علیرغم تمام محدودیت‌ها، صنعت ایران به ویژه در دولت دوازدهم روند رو به رشدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیتی بیش از 50 درصد توان خود تولید می‌کنند، افزود: در استان البرز که هفتمین پایگاه صنعتی ایران محسوب می‌شود، سال گذشته هزار و 256 پروانه بهره برداری جدید صادر گردید که این نشان از برتری قابل ملاحظه واحدهای جدید نسبت به واحدهایی که از دنیای مدرن عقب بودند‌ و تعطیل شدند، دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته، استان البرز موفق شد از رتبه بیست و هفتم به رتبه اول در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی که افتتاح شد با مشکلاتی روبرو است و باید اقداماتی در جهت رفع آنها صورت گیرد، گفت: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی، بالا بودن نرخ سود بانکی است، چراکه با نرخ سود بالای 23 درصد، واحدهای صنعتی با مشکل مواجه شده‌اند و نرخ بازده در واحدها پاسخگوی سود بانک‌ها نیست.

شریعتمداری ادامه داد: انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شورای پول و اعتبار مطرح گردد.

وی خاطر نشان کرد: موسسات مالی و اعتباری راغب به پرداخت اعتبار به واحدهای زود بازده هستند و برای واحدهای صنعتی بزرگ، شرایطی را برای تسهیل به طور ویژه در نظر نگرفته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اشتیاق به راه اندازی کارهای صنعتی نشان از عملکرد و طی طریق صحیح دولت تدبیر و امید دارد، گفت: در استان البرز محدودیت 120 کیلومتری داریم، اما لازم است با رعایت الزامات زیست محیطی برای این استان نیز مانند قم در زمینه احداث صنایع در شعاع 120 کیلومتری استثنا قائل شود.

وی بیان کرد: البرز در فناوری‌های نوین پیشتاز است و همیشه حدود 10 درصد از صادر کنندگان نمونه ما از این استان هستند. البرز چند قومیتی است و رنگین کمانی از ایران زیبا می‌باشد که باید از این فرصت استفاده کرد.

    نظرات