محصولات فرهنگی دانش بنیانشدند

محصولات فرهنگی دانش بنیانشدند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بسیاری از کشورهای جهان تنها مصرف کننده محصولات پویا نمایی هستند و چند کشور محدود همچون ژاپن و آمریکا برای سالها با توجه به اهداف فرهنگی خود به این کشورها انیمیشن صادر می کردند . هدف از ساخت محصولات پویا نمایی ، تنها سرگرم کردن کودکان نیست و به عنوان یک حامل فرهنگی می توان مفاهیم و بسته های متنوع تربیتی را به وسیله این مدیوم رسانه ای به مخاطب ارسال کرد . در سالهای اخیر از پویا نمایی علاوه بر حوزه کودک در بخش های متنوع دیگری همچون تبلیغات نیز به شکلی گسترده استفاده می شود .

سریال سازی

رضا تقدسی بهاری مدیر شرکت دانش بنیان پویا نمایی حور در این باره می گوید : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی ، سالها است که ضرورت توجه جدی به حوزه کودکان احساس شده است . مجموعه ما قریب ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و با توجه به اینکه جوانان متخصص و خلاق همواره ستون اصلی این شرکت بوده اند ، توانستیم اولین مجموعه ای در کشور باشیم که از رایانه برای پویا نمایی استفاده کنیم . انیمیشین های مشهور بسیاری مانند سیا ساکتی ، بابا برقی ، فرمانراویان مقدس ، دانشمندان بزرگ ،کوشا ، مثل نامه و بسیاری دیگر توسط جوانان این مجموعه ساخته شده اند .

این شرکت همچنین موفق شد تا دومین سریال طولانی تاریخ انیمیشن در جهان یعنی مهارت های زندگی را تولید کند . تنها کارتون سیمپسون ها از مجموعه ۵۵۰ قسمتی ما طولانی تر است . وی در ادامه اظهار می کند : همانگونه که خودکفایی در تولید قطعات صنعتی اهمیت دارد ، خودکفایی در تولیدات فرهنگی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا تولیدات ما با استفاده از داستانها و مضامین ایرانی و با بهره گیری از شاخص های مذهبی ، مانع از آن می شود که ذهن کودک ایرانی توسط محصولات نامطمئن بیگانه ، آلوده شود . دهها سازمان دولتی و خصوصی مانند سازمان انرژی اتمی ، پلیس فتا ، راهور ، بیمه مرکزی ، وزارت نیرو ، ..... برای ترویج مضامین مورد نظرشان از محصولات انیمیشنی این مجموعه استفاده می کنند که نشان دهنده پتانسیل های بالای تجاری این عرصه است .

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات