رویداد رفاتک پیچ برگزار شد

رویداد رفاتک پیچ برگزار شد

رویداد رفاتک پیچ در نمایشگاه اینوتکس با حضور مدیرعامل و هیات مدیره بانک رفاه و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و سلامت، ۲۰ خرداد ۹۸ برگزار شد. در ابتدای مراسم اقای دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه خاطر نشان ساخت بانک رفاه به عنوان بانک حوزه سلامت از تمامی فرصت های اکوسیستم نوآوری برای نیل به اهداف خود که همانا خدمت رسانی باکیفیت، چابک و امن به مشتریان است استفاده می کند و در این مسیر نیز حمایت ویژه ای از استارتاپ ها خواهد داشت. سهمانی در خصوص شیوه فعالیت و رسالت مرکز نوآوری بانک گفت: رسالت اصلی این مرکز، توسعه فعالیت های فناورانه در حوزه های مختلف فعالیت بانک رفاه بوده و این بانک در گام نخست ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای حمایت از استارتاپ های حوزه سلامت در نظر گرفته است. البته در صورتی که استارتاپ ها نیازها و ملاحظات این بانک را با استفاده از توان نوآوری و خلاقیت خود برآورده کنند این بودجه ظرف مدت کوتاهی افزایش می یابد. مدیرعامل با تاکید بر این که بانک رفاه بانکی اجتماعی است، تصریح کرد: پرتفوی سرمایه گذاری های بانک رفاه متنوع و شامل بخش های صنعت، خدمات، بازرگانی و … است اما یکی از عمده فعالیت های این بانک در حوزه سلامت است. استارتاپ ها می توانند با رصد نیازها و کمبودهای حوزه سلامت در جهت رفع این نیازها، راهکارها و ایده های نوآور و خلاقانه خود را ارائه دهند؛ بانک رفاه نیز به منزله یکی از مهمترین تامین کنندگان مالی این حوزه، از این راهکارها و ایده‌ها حمایت خواهد کرد.


آقای رحمتی عضو هیات مدیره در ادامه به منزله دیگر سخنران مراسم طی سخنانی گفت: لزوم توجه به روندهای نو آورانه و خلاقانه یک الزام برای نظام بانکی است. بانک ها برای بقاء و دوام در صحنه رقابت لازم است به نحو شایسته ای روند های نوآورانه و تکنولوژی های نوین را رصد و از آنها برای توسعه و بهبود خدمات خود استفاده کنند. ایشان با بیان اینکه بازیگران نوظهور حوزه های مالی، شتاب دهنده ها و اخلالگران حوزه دیجیتال در حال سبقت گرفتن از شبکه بانکی هستند گفت: در این شرایط ساختار سنتی جوابگوی نیازهای عدیده مشتریان نیست و باید مدل های کسب و کار نوین را اتخاذ کرد. عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه بانک رفاه به دقت رویدادها و تحولات حوزه های مختلف و به ویژه حوزه فناوری اطلاعات را رصد می کند گفت: بانک برای این منظور اقدام به استقرار مرکز نوآوری با ساختاری چابک و همسو با تحولات روز حوزه کسب و کار های نوین کرده است.بانک رفاه این مرکز را برای متناسب سازی ساختار خود با تحولات مدرن روز صنعت بانکداری تاسیس کرده که با چهار محور فعالیت می کند. سرمایه گذاری در بخش های استارتاپی و تجاری سازی آنها، مدیریت ایده ها و طرح های نوآورانه، مدیریت طرح ها و تامین مالی های نوین و اصلاح فرآیندها چهار محور تاسیس و استقرار این مرکز از سوی بانک رفاه بوده است. ایشان درخاتمه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: بانک از طریق این مرکز از ظرفیت ویژه استارتاپ ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند. همچنین حمایت از ایده های نوین و کسب و کار های بانکی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه مراسم ودر طی برگزاری رویداد رفاتک پیچ، مدیر اجرایی این رویداد؛ امیر عسگری بیان داشت که از بین ۷۰ ایده ارسالی به این رویداد، ۴۰ ایده در حوزه سلامت و ۳۰ ایده در حوزه فین‌تک بود که پس از بررسی اولیه در نهایت۱۱ ایده برتر جیبی‌مو، کالبدنما، مدو تریپ، یو آیدی، سبک، پلی‌پی، آسانیسم، دنگی‌پال، لویال، ارز دیجیتال و هلث چین انتخاب و در برابر  حسین رحمتی عضو هیات مدیره بانک رفاه، سهیل رادیوم مشاور بانک رفاه در حوزه نوآوری، کامران باقری مدرس و مشاور حوزه نوآوری، علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور و امیرحسین اسدی مدیر شتاب‌دهنده ID Health به عنوان داوران این رقابت ارائه گردیدند.

پس از ارائه تیم‌ها، هادی ویسی ریاست مرکز نوآوری بانک رفاه ضمن تقدیر از تیم ها بیان داشت که رفاتک  به دنبال ایده‌ها و کسب‌وکارهای حوزه‌های فین‌تک و سلامت بوده و لذا علاوه بر حمایت از تیم‌های برتر، با تمامی تیم ها به جهت بررسی ظرفیت و استفاده از آنها در ساختار بانک اقدام مینماید هرچند که هدف ما حوزه‌های فین‌تک و سلامت است اما خارج از این حوزه هم، رفاتک در کسب‌وکارهایی که در مرحله ارلی استیج هستند سرمایه‌گذاری میکند. به گفته ویسی، بانک رفاه به عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری بوده و از جمله مزایای این بانک پرداخت حقوق حدود ۲.۷ میلیون نفر از بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران و دسترسی به طیف قابل توجهی از افراد است. ریاست مرکز رفاتک خاطر نشان ساخت که  رفاتک چلنج دومین رویداد مرکز نوآوری بانک رفاه است که  ثبت‌نام در این رویداد تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد. در پایان این رویداد، تیم‌های دنگی پال، ارز دیجیتال، جیبی مو و آسانیم با رای داوران به ترتیب در رده‌های اول در چهارم قرار گرفته و جایزه‌های ۱۲، ۸، ۶ و ۴ میلیون تومانی را از آن خود ساختند.

لینک اصل خبر در سایت رفاتک

    منبع خبر

    رفاتک

    رفاتک

    مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار بانک رفاه

      نظرات