بازار دستدوم، فرصت دستاول
اما در کنار راهاندازی کسبوکارهای کپیبرابراصل زیادی که این روزها شاهدش هستیم و تکرار حوزههای مشخصی که به نظر میرسد دیگر جایی برای نفسکشیدن ندارند، حوزهها و زمینههایی وجود دارد که در کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفتهاند. یکی از این حوزهها، بازار کالاهای دستدوم است. در ایران دو سه کسبوکار قابل توجه در این زمینه ایجاد شده است، اما به نظر میرسد که این بازار، نیشمارکتهای متعدد و متنوعی دارد که هر کدام میتواند زمینهساز شکلگیری یک استارتاپ باشند. بانک مرکزی ایران گردش مالی بازار کالاهای دستدوم ایران را ۲۰هزار میلیارد تومان میداند. وبسایت دیوار در سال ۹۷ گزارش کرده که این بازار بین ۶ تا ۹ میلیارد دلار گردش مالی دارد. آمار و ارقام کسبوکارهایی چون شیپور، ایسام، دیوار، کمدا، وینک و… نشان میدهد که در این بازار فرصتهای زیادی وجود دارد. مدیران دیوار معتقدند که در سال ۹۷، حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار کالا شامل مبلمان، فرش، ...
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات