Didi Chuxing جایگاه باارزشترین استارتاپ دنیا را از اوبر ربود

Didi Chuxing جایگاه باارزشترین استارتاپ دنیا را از اوبر ربود

پس از آنکه استارتاپ اوبر بخشی از سهام خود را به شرکت ژاپنی سافت بانک واگذار کرد، این شرکت درخواست تاکسی آنلاین جایگاه خود را به عنوان باارزشترین استارتاپ دنیا از دست داد. در حال حاضر این عنوان به یکی از قبای اوبر به نام Didi Chuxing تعلق دارد.

به گزارش اکوسیستم، به دنبال مشکلات و چالش‌های زیادی که این سامانه هوشمند درخواست خودرو در یک سال گذشته با آنها روبرو بود، مدیران آن تصمیم گرفتند که بخشی از سهام اوبر را به کمپانی سرمایه گذاری SoftBank واگذار کنند. با این اقدام ارزش کل این استارتاپ آمریکایی با 30 درصد کاهش مواجه شد و به رقم 48 میلیارد دلار رسید.

Didi Chuxing که در سال 2012 در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرد نیز یک کمپانی درخواست خودرو است، بنابراین عنوان ارزشمندترین استارتاپ دنیا همچنان به یک شرکت درخواست خودروی آنلاین تعلق دارد. این کمپانی موفق شد در زمان نسبتا کوتاهی دست اوبر را از بازار چین کوتاه کند. سال گذشته سافت بانک مبلغ 4 میلیارد دلار در کمپانی SoftBank سرمایه گذاری کرد و همین امر باعث شد که ارزش این سامانه به 56 میلیارد دلار برسد.

استارتاپ Didi Chuxing

بعضی از کارشناسان معتقد هستند که دیدگاه مدیران سافت بانک تفاوت زیادی با تراویس کالانیک (بنیانگذار اوبر) و همکارانش دارد. در حالی که مدیران استارتاپ آمریکایی همچنان به دنبال برنامه‌های بلند پروازانه خود برای گسترش سرویس‌های این کمپانی به کشورهای آفریقایی و آسیایی هستند، مدیران SoftBank اعتقاد دارند که بهتر است این شرکت تمرکز خود را روی ارتقای سرویس‌هایی ارائه شده در آمریکا و اروپا قرار دهد.

    نظرات