کارگاه "تجاریسازی موفق در ایران" در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای کارگاه سید کامران باقری مدرس کارگاه و مشاور و مدرس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری با اشاره به اینکه شرکتها و سازمانهایی که به ضرورت نوآوری برای بقا و رشد ایمان دارند، تیمها و همکاران خود را در قالب کارگاههای آموزشی به روشها و ابزارهای کاربردی نوآوری مجهز میکنند. وی در ادامه افزود: علاوه بر آن، مدیران نوآور، از فضای سازنده و متفاوت این کارگاهها برای ایجاد و تقویت فرهنگ نوآوری در سازمان خود بهره میگیرند چرا که در این کارگاهها به جای روایت داستان نوآوران یا تئوریهای نوآوری، نکات کاربردی نوآوری در قالب فعالیتهای گروهی و تعاملی مطرح شده و نوآوری در عمل تمرین میشود.
در ادامه دکتر باقری ضمن بررسی عمیق مفاهیم، روش ها و فرایندهای تجاری سازی، الزامات و عوامل موثر بر تجاری سازی ایده ها و طرح های نو در محیط کسب وکار ایران بررسی و تحلیل نمود. وی ضمن بیان تجربیات موفق و ناموفق شرکت های ایرانی به واکاوی و تحلیل دقیق این تجربیات پرداخت و گفت: بسیاری از شرکتهای ایرانی برخی از مقتضیات راهاندازی کسب و کار را در نظر نمیگیرند و به همین دلیل است که محصولات آنها در امر تجاریسازی با شکست مواجه میشود.
از ویژگیهای برجسته این کارگاه میتوان به کار تیمی و عملی در طول جلسه، انتقال تجارب میان شرکت کنندگان، بررسی ایدهها و طرح های واقعی ایرانی، تمرکز بر نیازمخاطبان ایرانی در تجاری سازی، اشاره کرد. همچنین شرکت کنندگان روشهای تجاریسازی ایده و طرح خود را ارزیابی و مدل کسب وکار مناسبی برای تجاری سازی موفق آن طراحی کنند.
زمینه و بسترهای تجاری سازی
مفهوم تجاری سازی با رویکردی جدید
چالش های تجاری سازی
کانال های تجاری سازی
حفظ و حراست از دارایی های فکری در فرایند تجاری سازی
عوامل تاثیرگذار بر شانس تجاری سازی
شاخص های بازار
شاخص های ریسک
مدیریت مالکیت فکری
مفهوم مدل کسب وکار و ارتباط آن با تجاری سازی
تخصص های لازم برای تجاری سازی
ارزیابی شانس تجاری سازی یک ایده منتخب ایرانی
ارائه و ارزیابی مدل های کسب وکار مشارکتی برای تجاری سازی
رساندن ایده ها و فناوری های جدید به بازار و کسب ارزش از آن ها، کاری پیچیده، پر چالش و پر خطر است. باید مشخص شود که چه کسی، چه زمانی، کجا و چگونه می تواند خدمات و محصولات مبتنی بر ایده ها و مالکیت فکری جدید را به بازار برساند. برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار کدام راهبرد مناسب تر است؟
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان
نظرات