بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است



به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به اینکه نخستین بانک ذخایر ژنتیکی اختصاصی جلبک های ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه اندازی شده است، بیان کرد: این بانک تحت عنوان بانک جلبک های ایران فعالیت می کند.


وی افزود: این بانک در نظر دارد با گردآوری سویه های خالص بومی و غیر بومی جلبک مرجع مناسبی را برای استفاده پژوهشگران، محققان، کارآفرینان و صنعتگران کشور فراهم آورد و با ایجاد این زیرساخت اساسی جاده علم و عمل را برای مردم هموار کند.


قانعی با بیان اینکه بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری، نگهداری و بهره برداری از گونه های مختلف جلبکی اعم از گونه های بومی و یا غیر بومی کشور ایران فعالیت دارد، عنوان کرد: پس از شناسایی و جمع آوری گونه ها، طرح های مختلف تحقیقاتی و توسعه ای در زمینه صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، انرژی، محیط زیست و آب و فاضلاب بروی آنها انجام می گیرد.


وی ادامه داد: پس از تولید محصولات اولیه به تجاری سازی و تحقیقات و توسعه بازار طرح های نهایی پرداخته و با ارتباط با صنعتگران متبحر به تولید صنعتی و انبوه محصولات می پردازیم.
پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات