کمیته ی تسهیل فعالیت واحدهای فناور، سازوکار پیگیری و رفع مسائل شرکت های فناور پارک

کمیته ی تسهیل فعالیت واحدهای فناور، سازوکار پیگیری و رفع مسائل شرکت های فناور پارک

نشست مدیران عامل شرکت های پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات با سرپرست پارک علم و فناوری یزد، روز شنبه ۱۳ مهر ۹۸، با حضور محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد، امیرجهانگرد، مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه ماموریت و رسالت پارک های علم و فناوری کمک به کاهش هزینه ها و افزایش ارزش افزوده شرکت ها بوده و پارک علم و فناوری یزد نیز فعالیت خود را در این راستا پیگیری خواهد کرد، گفت: علی رغم اینکه پارک علم و فناوری یزد یک نهاد دولتی است، ما سعی می کنیم در راستای الزامات و اقتضائات شرکت های خصوصی فکر کنیم، تصمیم بگیریم و با این دیدگاه با شرکت ها تعامل کنیم.
وی تصریح کرد: پاسخگویی و صداقت دو ارزش محوری فعالیت های پارک بوده و سعی خواهیم کرد موارد مطروحه را در قالب کمیته ی تسهیل فعالیت واحد های فناور به طور جدی دنبال کنیم.
لطفی فعالیت و کمک شرکت های پسارشد را به پارک در راستای حمایت و ارتقای شرکت های کوچک تر ضروری و مهم دانست و گفت: نقش پارک برای شرکت های پسارشد در حوزه ی ارزش افزوده است و باید به رشد بیشتر این شرکت ها بیانجامد.
سرپرست پارک علم و فناوری یزد کارکرد پارک برای شرکت های دوره پیش رشد و رشد را کمک در کاهش هزینه ها عنوان کرد و گفت: ایجاد فضا، امکانات، خدمات و مشاوره های مشترک و بازار سازی می تواند برای شرکت های پیش رشد و رشد به کاهش هزینه ها منجر شود.
وی پس از شنیدن مسائل شرکت ها، گفت: نیازها و خواسته های شرکت ها بسیار گسترده است لذا در تصمیم گیری نیازمند زمان و کمک شرکت ها هستیم و مجبوریم بین کیفیت تصمیم و زمان تصمیم گیری تعادل برقرار کنیم.
سرپرست پارک یزد خواسته مشترک اکثر شرکت ها را نیاز به فضای کارگاهی دانست و گفت: این موضوع باید بررسی و پیگیری شود و تمام تلاشمان را در این راستا به کار خواهیم گرفت.
لطفی، ایجاد واحد حقوقی برای پیگیری مطالبات شرکت ها را ضروری دانست و گفت: کمیته ای با عنوان تسهیل فعالیت واحد های فناور ایجاد شده و دبیر این کمیته در هیئت رئیسه نیز حضور خواهد داشت و مسائل شرکت ها و مطالبی که در این کمیته مطرح می شود در هیئت رئیسه ی پارک مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات اخذ شده، تفویض اختیار تمامی اعتبارات مربوط به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از واحد های فناور به معاون فناوری و نوآوری پارک است، گفت: تمامی تعاملات مالی و غیر مالی پارک بر عهده ی ایشان است و باور داریم این تصمیم می تواند اثرات خوبی در میان مدت و بلند مدت داشته باشد.
لطفی پیگیری ایجاد دفتر پارک یزد در تهران و تعامل شرکت ها با این دفتر و پیگیری وضعیت زمین های طرح جامع را از دیگر برنامه های پارک برشمرد و گفت: علی رغم وجود مشکلاتی در زمینه فضای فیزیکی و بودجه پارک، تمام سعی خود را برای مدیریت این دو حوزه به کار خواهیم بست.
شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد نیز در این نشست، حوزه فعالیت شرکت ها و درخواست های آن ها را متنوع دانست و گفت: خواسته ها و مسائل مطرح شده توسط مدیران عامل شرکت ها صحیح بوده و مقداری زمان می خواهد تا این مسائل را شناسایی و دسته بندی نموده و برای حل آن ها راهکار هایی بیابیم.
شکوهی با بیان اینکه ارزیابی باید به سمت عارضه یابی برود، گفت: در این مسیر به کمک شما نیاز داریم و نظام بازخورد را نیز ایجاد خواهیم کرد تا شما خواسته هایتان را مطرح کنید.
امیر جهانگرد، مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست با اشاره به اینکه با دغدغه های شرکت های مستقر در پردیس آشنا هستم، گفت: در پردیس شرکت هایی داریم که به فضای کارگاهی نیاز دارند و برخی از شرکت ها نیز درخواست فضای اضافی دارند که اگر بخواهیم بر اساس درخواست هر شرکت به آن ها فضا اختصاص دهیم، برای شرکت های جدید و پیش رشد که با امید بسیاری به سمت پارک می آیند فضا نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه مدیر پردیس در زمینه ی پرداخت ها اختیارات خوبی دارد، گفت: تعامل ها باید با مدیر پردیس بیشتر شود و من نیز تمامی تلاش خود را در راستای رفع مسائل شرکت ها در حوزه ی اختیارات خود به کار خواهم گرفت.
گفتنی است، در این نشست مدیران عامل شرکت های مستقر در پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن توضیح فعالیت ها و محصولات تولیدی خود، مسائل، مشکلات، کمبود ها و چالش های پیش روی خود را با سرپرست جدید پارک یزد مطرح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات