بیست و دومین اجلاس تخصصی روسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر

بیست و دومین اجلاس تخصصی روسای اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر

این اجلاس با حضور روسا و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشور های فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان،ترکمنستان و ایران در دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گفته روابط عمومی دانشگاه گیلان، در این نشست که ریاست پارک علم و فناوری گیلان نیز حضور داشت، در ارتباط با مسائلی همچون برنامه های آموزشی مشترک، مسابقات دانشجویی و علمی، نقشه راه اتحادیه و امضای پروتکل بحث و تبادل نظر خواهد شد.

گفتگو در ارتباط با نحوه تعامل دانشگاه های علوم پزشکی، کنوانسیون تهران و نقش دانشگاه ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه کاسپین از دیگر محورهای این نشست دو روزه در دانشگاه گیلان است.

گفتنی است از میان دانشگاه های خارجی شرکت کننده در این اجلاس نیز می توان به دانشگاه های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان اشاره کرد.


اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر شامل ۵۷ عضو است که ۷ دانشگاه از کشورآذربایجان، ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و ۵ موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴ دانشگاه و ۲ موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان می‌باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات