هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور

هفتمین نشست مدیران حقوقی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و انشگاه صنعتی بیرجند میزبان هفتمین نشست مدیران حقوقی دانشگاه، پیوهشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور بودند. شرکت کنندگان در این نشست که در یازدهم و دوازدهم مهرماه سال جاری برگزار شد از مراکز آموزش عالی استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان حضور یافتند.

در ابتدای این نشست دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به میهمانان اذعان داشت :  از آنجا که ایجاد، تقویت و ارتقاء جایگاه واحدهای حقوقی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری به لحاظ نقش آنها در صیانت از حقوق و منافع سازمان متبوع و کاهش هزینه های احتمالی همواره مورد تاکید بوده و از موجبات ارتقاء ضریب اطمینان و امنیت امور، تصمیمات، توافقات و ارتباطات بین بخشی و فرابخشی می باشد؛ گسترش و بهبود عملکردی امور حقوقی متناسب با توسعه و گسترش فعالیتها در دستور است تا با ساختاری متشکل و شرح وظایفی مشخص بتوان در انجام و هدایت صحیح امور در کنار سایر واحدهای سازمانی دانشگاه موثر و به عنوان یکی از بازوهای توانمند حوزه ریاست علاوه بر پیگیری و رسیدگی به پرونده ها و مسائل حقوقی با انجام اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش بروز اختلافات و ادعاهای حقوقی و پیامدهای منفی ناشی از آنها و هدررفت نیرو و توان مالی و مدیریتی مجموعه شود و بیش از پیش ساختار و روند صحیح اجرایی آن را ارتقاء و تقویت نماید.

وی افزود : امروزه مراکز آموزعالی پیشگام در ایجاد موج فناوری از طریق ایجاد محصولات و خدمات دانش بنیان به بدنه جامعه بوده و یکی از بزرگترین رسالتهایی که بر دوش مدیران حقوقی این مراکز می باشد، کمک به این جریان از طریق تسهیل و تسریع روند حقوقی با دیگر نهادهای اجرایی برای ایجاد اشتغال و اقتصاد مبتنی بر دانش است.

دکتر هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در آغاز این نشست ضمن قدردانی از حضور حداکثری مدیران حقوقی عنوان کرد : یکی از مواهب مدیر حقوقی توانمند صیانت از کیان سازمان بوده و هست که میتواند در بسیاری از موارد از هرگونه هدر رفت سرمایه و حتی از فساد سازمانی نیز ممناعت به عمل آورد.

در ادامه دکتر شفیعی مدیر امور حقوقی دانشگاه فردوسی و رئیس شورای مدیران حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور ضمن قدردانی از میزبانی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند طی سخنانی عنوان نمود : هم افزایی و ارتقاء سطح آگاهی مدیران حقوقی می تواند در بسیاری از موارد مشکلات و معضلات پیش روی مراکز آموزعالی را مرتفع سازد. وی با اعلام آمادگی کامل در خصوص ارائه همه دانش و تجربیات خود به دیگر مرازک آموز عالی عنوان کرد : حتی در موارد جدید نیز آمادگی کامل داریم تا با استعلام از مراجع ذیربط نسبت به حل مشکلات مراکز دانشگاهی، پژوهشی و فناوری گام برداریم.

در حاشیه این نشست کارگاه آموزشی "مباحث حقوقی پیمان ها در سطح مقدماتی و کاربردی و مبانی حقوقی تنظیم قراردادها" توسط جناب آقای چنارانی تدریس و برگزار شد.

لینک دریافت مطالب کارگاه آموزشی

عصر روز نخست این نشست، به جهت آشنایی با تاریخ کهن و فرهنگ غنی مردمان جنوب خراسان ، تور بیرجندگردی ویژه میهمانان برگزار شد که از مجموعه های باغ رحیم آباد، عمارت اکبریه، مدرسه شوکتیه، آب انبار تاریخی محسن زاده، خانه فروتنی (موزه عروسک)، بازار سنتی و قلعه بیرجند بازدید به عمل آمد. در پایان نیز غذای سنتی بیرجند با نام قروت بیرجندی به عنوان تنها غذای بنفش دنیا برای میهمان عزیز سرو گردید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یک پارک علم و فناوری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات