حامد بیدی

مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال، موسس کارزار

مرکز طراحی اسپیرال را سال ۹۱ تاسیس کردم تا فعالیت‌هایم در حوزه «دیزاین» را که از سال ۸۲ شروع کرده بودم، به صورت تیمی ادامه دهم. دانشجوی دکترای پژوهش هنر هستم و روی تزم درباره سناریوهای تجربه کاربری وب بر مبنای تیپ‌های شخصیتی کاربران کار می‌کنم. آموخته‌هایم را در دانشگاه سوره و دانشگاه علم و فرهنگ در اختیار دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد گرافیک می‌گذارم. کمپین #من_طراحم را هم برای رفع دغدغه‌های شغلی طراحان طراحی کرده‌ام و در استارتاپ کارزار به دنبال کنشگری مدنی هستم.

بخشی از تجربیات و فعالیت‌ها:

  • مدیرعامل / مرکز طراحی اسپیرال / تیر ۱۳۹۱ تا کنون
  • مدیر طراحی بیش از ۲۰۰ پروژه وب و ۲۵۰ پروژه طراحی گرافیک / از ۱۳۸۲ تا کنون
  • بنیان‌گذار / کمپین #من_طراحم / خرداد ۱۳۹۴ تا کنون
  • مدرس دانشگاه / تدریس UX / دانشگاه علم و فرهنگ / مهر ۱۳۹۲ تا کنون
  • مدرس دانشگاه /  تدریس دیجیتال مارکتینگ / دانشگاه تهران / بهمن ۱۳۹۸ تا کنون
  • مدرس دانشگاه / تدریس UI / دانشگاه سوره / بهمن ۱۳۹۳ تا کنون
  • مدرس دانشگاه / تدریس UI / دانشگاه آزاد تهران مرکز / مهر ۱۳۹۶ تا تابستان ۱۳۹۷
  • منتور استارتاپ‌ها / مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر (A.U.T Tech) / تابستان۱۳۹۶ تا کنون
  • عضو شورای داوری تخصصی / جشنواره وب و موبایل ایران
  • عضو کمیته روابط عمومی / انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران (IGDS)
  • دبیر دومین هفته دیزاین تهران / برج آزادی تهران / آذر ۱۳۹۸
  • دبیر مسابقه پوستر زندگی دیجیتال / با همکاری جشنواره وب و موبایل ایران / زمستان ۱۳۹۶
  • دبیر مسابقه تصویرسازی و کاریکاتور آگاهی دیجیتال / با همکاری جشنواره وب و موبایل ایران / زمستان ۱۳۹۷


تخصص‌ها و مهارت‌ها:

  • طراحی محصولات دیجیتال: کاربرپژوهی، طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری
  • استراتژی تبلیغات دیجیتال
  • مدیریت هنری، طراحی گرافیک، مدیریت طراحی (Design Management)
  • مطالعات آکادمیک حوزه تعامل انسان و رایانه (HCI)


مقالات و مصاحبه‌های مطبوعاتی:

  • مصاحبه / تفاوت دیزاین و هنر چیست؟ در حاشیه برگزاری هفته دیزاین تهران / برنامه‌ی «تقاطع فرهنگ»، رادیو گفتگو
  • مصاحبه / در جست‌وجوی ریشه‌های سوپراپ: رویای سوپراپ‌شدن اپلیکیشن‌های ایرانی از کجا شروع شد؟ / عصر تراکنش
  • گفتگو / دیزاین، روشی برای خلق ارزش / برنامه تلویزیونی «طلوع»، شبکه چهار سیما
  • یادداشت / کابرپژوهی و طراحی تجربه کاربری در بانکداری اینترنتی: تاثیر ۵۴ درصدی اما بودجه صفر درصدی / پیوست
  • گفتگو / آینده وب، شبکه‌های اجتماعی و استارتاپ‌ها / برنامه‌ی «پرسش از آینده»، رادیو فرهنگ
  • میزگرد / لباس زشت پادشاه: چرا بانک‌های ایرانی در استفاده از شبکه‌های مجازی ضعف دارند؟ / عصر تراکنش
  • مستند کوتاه / زندگی و تجربیات حرفه‌ای حامد بیدی / برنامه‌ی «راهش اینه»، شبکه آموزش
  • خبر / یک فعال حوزه طراحی وب تاکید کرد: خلاء جدی طراحی تجربه کاربری در صنعت فناوری اطلاعات ایران / ایسنا
  • یادداشت / هشداری از طرف یک طراح برای بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت: دیر یا زود می‌بازید! / عصر تراکنش
  • یادداشت / کاربر پژوهی و طراحی تجربه کاربری در بانکداری اینترنتی / راه پرداخت
  • یادداشت / نگاهی به مزیت‌های رقابتی فروشگاه‌های اینترنتی کوچک: فروشگاه‌های اینترنتی کوچک چطور در مقابل غول‌های تجارت الکترونیک ایران دوام بیاورند؟ / ایسنا
  • گفتگو / درباره تجربیات و سوابق حرفه‌ای / برنامه‌ی «بر بلندای همت»، رادیو تهران
  • یادداشت / ما از خودمان شروع کردیم / پیوست
  • مصاحبه / درباره نخستین رویداد کمپین من طراحم / برنامه‌ی «کافه فناوری»، شبکه چهار سیما


ورکشاپ‌ها و سخنرانی‌ها:

  • وبینار / تبلیغات چگونه کار می‌کند؟ مروری بر فرآیند اقناع و ترغیب مخاطبان / پلتفرم ایسمینار / فروردین ۹۹
  • ورکشاپ / نقشه راه طراحی رابط و تجربه کاربری / مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر / آبان ۹۸
  • ورکشاپ / راه و چاه راه‌اندازی استارتاپ برای طراحان / دانشگاه هنر / اردیبهشت ۹۸
  • ورکشاپ / بازاریابی دیجیتال / دانشگاه حکیم سبزواری / اردیبهشت ۹۸
  • سخنرانی / چرا شغل طراحان جدی گرفته نمی‌شود؟ / دانشگاه علم و فرهنگ / اردیبهشت ۹۸
  • ورکشاپ / جایگاه طراحان در جامعه / دانشگاه هنر / اردیبهشت ۹۷
  • سخنرانی / درباره مسابقه آگاهی دیجیتال / جشنواره وب و موبایل ایران / بهمن ۹۷
  • ورکشاپ / مقدمه‌ای بر طراحی رابط و تجربه کاربری / مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر / آذر ۹۶
  • سخنرانی / درباره مسابقه زندگی دیجیتال / جشنواره وب و موبایل ایران / بهمن ۹۶
  • سخنرانی / اهمیت کاربرپژوهی در طراحی / اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی / مرداد ۹۶
  • ورکشاپ / کاریابی هوشمندانه برای طراحان / کنفرانس جامع طراحی، فرهنگستان هنر / اردیبهشت ۹۶

نظرات