روشهای بهبود نرخ تبدیل چیست؟

روشهای بهبود نرخ تبدیل چیست؟

مخاطبانی که وارد سایت شما می‌شوند، ممکن است از راه‌های مختلف شما را پیدا کرده باشند، اما در نهایت مهمترین هدف شما این است که آنها را به خریدار تبدیل کنید یا کاری که می‌خواهید انجام دهند. حال تمام هدف شما این است که با استفاده از راهکارهای مختلف حال شما برای افزایش نرخ تبدیل خود باید هر کدام از این مراحل را به بهترین شکل بهینه‌سازی کنید. دراین مطلب راهکارهایی که باعث افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت می‌شود را ارائه می‌نمائیم. اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل سایت و بهینه سازی آن هستید باید بدانید که ۶ عامل مهم در این بخش موثر هستند: اگر در سایت خود عواملی دارید که باعث بی‌اعتمادی می‌شود حتما آن را اصلاح یا حذف کنید. شما باید بتوانید به شکلی درست در همان نگاه اول توجه مخاطب را جلب کنید. اگر مواردی در سایت وجود دارد که باعث سردرگمی یا منحرف‌کردن توجه مخاطب وجود دارد باید آن را اصلاح یا حذف کنید. اگر در مکان‌های مختلف سایت از فراخوان عمل (Call To Action) درست و جذاب استفاده کنید، شانس افزایش نرخ تبدیل شما بیشتر خواهد شد، سعی کنید فراخوانها ساده و صمیمی باشد، مانند اکنون ثبت نام کن، امتحان کن و.. در صفحه‌ای که محصول خود را ارئه می‌نمائید، حتما از محصول خود را گارانتی نمائید و در محلی این تضمین را قرار دهید که برای تمامی مشتریان قابل مشاهده باشد، اینکار باعث افزایش اعتماد خواهد شد. در صفحات فرود خود از توصیفات و عکس‌های شفاف استفاده نمائید، بطوری که ارائه کامل و جامعی از محصول شما باشد. اگر قرار است کمپین تخفیفی داشته باشید یک صفحه فرود مناسب برای آن طراحی کنید و کاربران را به صفحه اصلی سایت که هیچ توضیحی از این کمپین وجود ندارد راهنمایی ننمائید زیرا کاربر وقت و حوصله گشتن ندارد و به سرعت از سایت خارج خواهد شد. اما اگر این اطلاعات پس از ورود به راحتی در اختیار او قرار گیرد می‌تواند جلب توجه کرده و کاربر را ترغیب به انجام کاری که شما می‌خواهید نماید بنابراین نه‌تنها بهتر است از یک سیستم جستجوی قدرتمند استفاده کنید، بلکه باید روی عناوین محصولات نیز کار کنید تا در جستجو راحت‌تر پیدا شوند. بنابراین باید صفحات سایت شما کاملا ریسپانسیو طراحی شوند که با هر صفحه نمایشی سازگاری داشته باشند. اگر از این گزینه صرفنظر کنید باید چشم روی نیمی از مشتریان خود ببندند. با دریافت مجوزهای لازم و قراردادن آنها در سایت اعتماد مخاطبان را جلب کنید تا با خیال راحت از شما خرید کنند. برای جلب نظر کاربران و تبدیل آنها به مشتری می‌توانید از پیشنهادات ویژه یا کدهای تخفیف بدون محدودیت زمانی مانند کد تخفیف اولین خرید استفاده کنید. این روشها باعث ترغیب افراد به اولین تجربه خرید یا دریافت خدمات از سایت شما می‌نماید و در صورتی که کار شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌توانید موفق به جذب مشتری شوید.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

    منبع بلاگ

    شتابدهنده هاوش

    شتابدهنده هاوش

    هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

      نظرات