کفسابی و سنگسابی چیست؟

کفسابی و سنگسابی چیست؟

کفسابی یا سنگسابی چیست؟

 حتما تا به حال نام خدمات کفسابی یا سنگسابی به گوشتان خوردهع است و این سوال برایتان پیش آمده است که اصلا این خدمات چیست؟! کفسابی و سنگسابی خدماتی می باشد که به موجب آن از سنگ های سطوح کف ساختمان لایه برداری انجام می شود و این عمل موجب صیقل دادن به سنگ ها و از بین رفتن آلودگی ها و جرم ها و براق شدن سنگ های کف ساختمان می شود. کفسابی به منظور از بین بردن لایه های قدیمی و فرسوده سنگ ها انجام می شود. هدف از لایه برداری و صیقل دادن سنگ ها از بین بردن عیب و ایراد و همچنین براق نمودن آن هاست.

دلایل انجام کفسابی


کفسابی برای انواع کفپوش ها مناسب است. در ادامه به اغلب دلایل کفسابی پرداخته می شود.

 

● صاف و یکدست نبودن کف ساختمان ها: با مرور زمان کف ساختمان ها فرسوده می شود و حالت تراز خود را از دست می دهد. پستی و بلندی کفپوش ها مانع از رفت و آمد افراد می شود.

 

● باقی ماندن اثرات جرم و مواد ساختمان سازی روی کف: در هنگام ساختمان سازی و رنگ کاری ممکن است مقداری از مواد روی زمین ریخته شود و پاک کردن آن مشکل باشد. برای زدودن این مواد و جرم ایجاد شده بهتر است از خدمات کفسابی استفاده کرد.

 

● شکستگی و فرسودگی سنگ کف ساختمان: هنگام برخورد اجسام سنگین روی کف ساختمان، احتمال دارد سنگ کف شکسته یا ترک خوردگی پیدا کند که شکل نامناسبی به کفپوش می دهد.

 

مزایای انجام کفسابی


کفسابی مزایای زیادی برای ساختمان ها دارد که در پایین به چند مورد اشاره شده است.

 

●از بین بردن ناهمواری های کف ساختمان: به منظور هم تراز کردن سنگ ها باهم انجام می شود.

 

● رفع سیاهی ناشی از اسیدی شدن سنگ: هنگام ریخته شدن مواد اسیدی هم چون جوهر نمک، سطح سنگ، مات و تیره می شود.

 

● بازسازی کف پوش ها در حد نو و براق کردن آن ها: خط و خطوط را از بین می برد.

 

● کفسابی درزهای سنگ را ترمیم می کند.

 

● بعد از عمل کفسابی، نظافت و پاکیزگی سنگ ها راحت تر انجام می شود.

● در عمل کفسابی برای پر کردن جای سوراخ یا شکستگی، از رزین ساب استفاده می کنند تا سنگ ترمیم شود.

● کفسابی به ساختمان های تازه ساخت نیز زیبایی خاصی می بخشد و لکه های ناشی از ساخت و ساز ساختمان ها را از بین می برد. این امر به خرید و فروش ساختمان نیز کمک موثری می کند.

هزینه کفسابی عوامل تاثیر گذار در قیمت

هزینه کفسابی متری و با توجه به متراژ نمای ساختمان شما و همچنین جنس کفپوش و نوع سنگ کف ساختمان شما بستگی دارد. به طور کلی برای تعیین قیمت عوامل موثری وجود دارد که باید توسط کارشناسان سنگ سابی و کف سابی مورد برسی قرار گرید از این موارد موثر در تعیین قیمت کفسابی سنگ کف ساختمان این است که آیا قبلا عمل کفسابی و سنگسابی بر روی انجام شده یا خیر؟ اگر عمل کفسابی صورت گرفته باشد هزینه کمتری را شامل می شود زیرا بیشتر عیب و ایرادهای آن رفع شده اند.

نتیجه گیری نهایی برای اجرای کفسابی و نماشویی ساختمان:

به طور کلی طبق تحقیقات و گزارشات دریافت شده از شرکت کارابین راپل خدمات نماشویی و کفسابی ساختمان نیازمند تجربه و استراتژی های مختلفی می باشد که این خدمات پر تقاضا و مهم به بهترین شکل ممکن با استفاده از ابزارهای متفاوت با توجه وضعیت فعلی هر ساختمان انتخاب و اجرا شود. انتخاب روشی دقیق و مناسب برای نظافت سنگ های کف ساختمان و نمای ساختمان تاثثیر بسیار بالایی در بازدهی و کیفیت اجرای کار دارد و حتما حتما باید توسط افرادی مطمئن و با تجربه انجام شود تا خطایی در اجرای کار به وجود نیاید و فرآیند جرم زدایی از نمای ساختمان و کف ساختمان بدون آسیب رساندن به سطوح به بهترین شکل ممکن انجام شود.

    منبع بلاگ

    کارابین راپل

    کارابین راپل

    ارتفاع کاران کارابین راپل

    نظرات