بزرگترین اشتباهات بنیانگذاران فنی
بنیانگذاران فنی بیشتر زمانشان را صرف محصول میکنند و روی آن متمرکز میشوند بنابراین وابستگی و علاقه بیش از حدشان به آن چندان عجیب نیست. به طور کلی یک بنیانگذار فنی ممکن است در فروش به اندازهی بنیانگذاری که استعداد فروش، بازاریابی و استراتژی کسب و کار دارد مهارت نداشته باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم تمرکز بیش از حد روی مشخصات محصول، یا باور به اینکه محصولتان بهترین است واقعا به فروش کمکی نمیکند. یک بنیانگذار فنی بهتر است که با هم بنیانگذاری شراکت کند که توانایی فروش دارد و رفتار مشتری را درک میکند. بنابراین به جای فروش محصول، روی درک مشتری و نیازهای آنها تمرکز کنید. آنها معتقدند که اگر محصولشان بهترین مشخصات را داشته باشد برنده خواهد بود اما متاسفانه اینطور نیست. موفقیت آنها به این دلیل بوده که محصولشان به مشتری کمک کرده احساسی را تجربه کنند یا یک مشکل کلیدی را حل کرده است. واقعیتی که باید درک کرد این است که اغلب مشتریان به مشخصات محصول اهمیت نمیدهند. اگر یک بنیانگذار فنی به شدت روی محصول متمرکز باشد توجه زیاد به جزئیات، او را از توجه به اصل مطلب دور خواهد کرد. وقتی آنها سرشان پایین و روی محصول متمرکز است بازارها تغییر میکنند و فرصتی که برای موفقیت آنها وجود داشت در یک چشم به هم زدن از دست میرود. تمرکز روی محصول مهم است اما باید حواستان به بازار هم باشد.
متن کامل نوشته در سایت شرکت توسعه کارآفرینی بهمن
نظرات