سامانه جامع روابط کار

در این مقاله درباره شکایت اینترنتی از کارفرما و طریقه استفاده از سامانه جامع روابط کار را بررسی می‌کنیم. پیشنهاد سامانه جامع روابط کاربا هدف ثبت الکترونیکی قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در مرداد ۱۳۹۶ تصویب شد و خدمات اینترنتی سامانه جامع روابط کار بر اساس آخرین اخبار واصله از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سامانه ۴۹ زیر مجموعه دارد که تاکنون ۱۹ مورد آن فعال شده است و در مرحله اول راه اندازی، دو خدمت اصلی مورد استقبال جدی افراد قرار گرفته است: ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگر از کارفرما) سایر خدمات اینترنتی سامانه جامع روابط کار به شرح ذیل است که نحوه ثبت نام در سامانه جامع روابط کار ثبت اطلاعات در سامانه جامع روابط کار به شکل داوطلبانه است مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه کار با همراه داشتن مدارک فوق به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه نموده و در سامانه جامع روابط کار ثبت نام می‌نمایند. هزینه ثبت نام در سامانه روابط کار هزینه ثبت نام در این سامانه برای کارگران و کارفرمایان متفاوت است. پس از تکمیل تمامی مراحل ثبت نام، متقاضیان وارد سایت اینترنتی سامانه جامع روابط کار شده و با نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود می‌شوند. آموزش نحوه ثبت شکایت در سامانه جامع روابط کار حتما در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنید. چرا در سامانه روابط کار ثبت نام کنیم؟ از مهمترین ویژگی‌های سامانه جامع روابط کار جهت جلوگیری از با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضا را نخواهد داد. و به دلیل اینکه رابطه بیمه‌ای بین آنها و سازمان تامین اجتماعی برقرار نیست، وزارت کار نیز اطلاعاتی از آنها ندارد؛ لذا با تشکیل پرونده احراز هویت کارگران و ثبت اطلاعات در سامانه جامع روابط کار، چنانچه قراردادی بین کارگر و کارفرما منعقد نشود، با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان به این موضوع پی خواهند برد که و جلوگیری از قراردادهای غیر قانونی، جامعه آماری شفاف را برای وزارت کار فراهم آورد. آیا رمز عبور سامانه جامع روابط کار برای من پیامک می‌شود؟ پس از احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت، نام کاربری که کدملی شماست و رمز عبور و نشانی سامانه برای شما پیامک می‌شود. اگر نام کاربری و رمز عبور سامانه جامع کار را گم یا فراموش کردم باید چکار کنم؟ باید مجددا به دفتر پیشخوان دولت مراجعه و مجددا ثبت نام کنید تا رمز عبور برای شما پیامک شود. ثبت نام در سامانه جامع روابط کار چگونه است؟ قدم سوم: ورود به صفحه سامانه جامع روابط کار قدم چهارم: ورود به کارپوشه شخصی و استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار. با مراجعه به سامانه جامع روابط کار، امکان ثبت اینترنتی شکایت از کارفرما برای شما میسر خواهد شد.

متن کامل نوشته در سایت سامانه حقوقی دادپرداز

منبع بلاگ

سامانه حقوقی دادپرداز

سامانه حقوقی دادپرداز

دادپرداز یک بازارگاه اینترنتی دو طرفه برای ایجاد ارتباط بین وکلا و حقوق‌دانان متخصص و مراجعانی است که نیاز به دریافت خدمات حقوقی دارند.

نظرات

سلام اقایون ۶ ماهه که درخواست بیمه بیکاری دادم دو ماه بیمه بیکاری دریافت کردم ودوباره فرمودید که در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنید که این کار هم انجام‌دادم وپیامک هم دریافت کردم ولی هنوز حقوق بیمه بیکاری اینجانب واریز نشده لطفا برسی کنید ممنون از محبت و لطف شما مرسی رحمتی