همه چیز در مورد شتابدهنده استارتاپ ها

همه چیز در مورد شتابدهنده استارتاپ ها

» منتشر شده است، مفهوم شتابدهنده‌ها، زمان ورود یک کسب‌وکار استارتاپی به برنامه‌های شتابدهنده، انواع مناسب شتابدهنده‌ها برای هر استارتاپ و معیارهای پذیرفته شدن توسط شتابدهنده‌ها را بررسی کرده است تا استارتاپ‌های نوپایی که برای ارتقا کسب و کار خود به دنبال برنامه‌های شتابدهنده هستند، پاسخ پرسش‌های خود را دریابند. در این مطلب آمده است: البته شتابدهنده‌های استارتاپ‌ها برای هر کسی مناسب نیستند و می‌تواند بسیار رقابتی و خسته‌کننده نیز باشند. برنامه‌‌های مشوقی دو تا سه‌ماهه هستند که استارتاپ‌های آماده فعالیت از آن‌ها برای شتاب به رشد کسب و کار خود استفاده می‌کنند. برای استفاده از این شتابدهنده‌ها باید وارد روند ثبت‌نام در آن شد و زمانی که نام استارتاپ در آن پذیرفته شود، آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های آموزش، مشاوره، شبکه‌سازی و تامین مالی از استارتاپ‌ها حمایت کنند. این رایج است که برخی از استارتاپ‌ها برای کنار گذاشتن دریافت بودجه از سرمایه‌گذاران، وارد شتابدهنده‌ها می‌شوند. در حالی که شتابدهنده‌ها برای کسب و کارهای راه‌اندازی شده به کار می‌آیند، برنامه‌های مرکز رشد (Incubator) نیز مختص آن دسته از کارآفرینانی هستند که برای تبدیل ایده‌ خود به یک کسب و کار جدی نیاز به حمایت دارند. در تئوری، شما باید ابتدا برای پذیرفته شدن در یک مرکز رشد درخواست دهید و سپس به دنبال شتابدهنده‌ها بروید. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا کسب‌و‌کار شما برای استفاده از یک شتابدهنده آماده است؟ آیا کسب و کار شما با سرعت کافی رشد می‌کند؟ اگر شرکت شما در حال جمع‌آوری مشتری با یک شتاب فوق‌العاده است، احتمالا شما آماده هستید تا برای بالا بردن کسب و کار خود به یک سطح جدید، از شتابدهنده‌ها استفاده کنید. آیا برای مشاوره تخصصی آمادگی دارید؟ باید این پرسش را مطرح کنید که می‌توانید چالش‌های خود را تسریح کنید. بسیاری از شتابدهنده نیاز دارند تا کسب و کار شما به مکان دیگری منتقل شود تا بتوانند از منابع و امتیازات خود بیشترین استفاده از انجام دهند. در حالی که برخی از این برنامه‌ها تا حدی حمایت مالی نیز انجام می‌دهند، الزاما هزینه‌های شما را برای به پایان رساندن برنامه نمی‌پردازند. اعتبار اجتماعی: بررسی کنید که کدام استارتاپ‌ها پیش از شما در برنامه یک شتابدهنده شرکت کرده‌اند و چه میزان کمک مالی دریافت کردند؟ مطمئن شوید که این کسب و کار‌ها امروز نیز موفق باشند. شما نیز احتمالا باید با توجه به برنامه شتابدهنده خود تغییر مکان دهید. اگر نمی‌توانید از مکان کنونی کسب و کار خود دور شوید، دنبال برنامه‌هایی باشید که به شما نزدیک‌تر هستند. اما پذیرفته شدن توسط شتابدهنده‌های معتبر و مشهوری نظیر Y Combinator بسیار دشوار است به طوری که این نوع از شتابدهنده‌ها تنها یک تا سه درصد از ۶ هزار درخواست سالانه استارتاپ‌ها را می‌پذیرند. این دست از شتابدهنده در فرم‌های درخواستی که توسط استارتاپ‌ها ارائه می‌شوند به عوامل مهمی همچون قابلیت تطبیق پذیری با شرایط جدید، حداقل محصول پذیرفتنی، مشتریان واقعی، برتری یک کسب و کار در بازار رقابتی، تیم‌های قوی و شبکه‌سازی توجه ویژه‌ای دارند.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

منبع بلاگ

شتابدهنده هاوش

شتابدهنده هاوش

هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

    نظرات