آموزش طراحی شماتیک برد الکترونیکی

آموزش طراحی شماتیک برد الکترونیکی

در ابتدا باید اشاره کنم که در این مطلب تحلیل و طراحی مدار الکترونیک را آموزش نمی‌دهیم، بلکه به طراحی مداری که از قبل دارید (هرچند ساده) می‌پردازیم. برای یاد گرفتن مدار، کتاب‌ها و منابع خوب دیگری در دسترس هست.

یکی از مراحل اصلی طراحی برد الکترونیکی، طراحی شماتیک است. قبل از شروع کشیدن و طراحی شماتیک برد الکترونیکی باید بدانید که از مدارتان چه می‌خواهید. در بسیاری از موارد، افراد شروع به طراحی می‌کنند در حالی که دقیقا نمی‌دانند که این برد قرار است چه هدفی را برآورده کند؛ یا اینکه نمی‌دانند چه اجزایی نیاز دارند و این اجزا چه الزاماتی دارند.

پس اولین کار این است که هدف کلی و نیز ایده‌تان برای انجام این کار را مشخص کنید. برای انجام این کار تا حدودی به اطلاعات قبلی در زمینه الکترونیک و مدار نیاز دارید. البته برای طراحی برد لازم نیست حتما دانش الکترونیکی خیلی وسیعی داشته باشید و می‌توانید همان مدارهای ساده‌ای که بلدید را طراحی کنید؛ هر میزان که در این زمینه اطلاعات داشته باشید، می‌توانید در همان سطح شماتیک و PCB متناسب با خود را طراحی کنید. در این کار علاوه بر دانش قبلی، داشتن تجربه هم اهمیت زیادی دارد که به مرور زمان به دست می‌آورید. پس نگران نباشید و با مدارهای ساده شروع کنید. مثلا فرض کنید می‌خواهیم یک برد ساده با یک LED بسازیم که به طور متناوب چشمک بزند.

مطلب کامل را می‌توانید در آموزش طراحی شماتیک برد الکترونیکی مطالعه کنید.

    منبع بلاگ

     رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان

    رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان

    سیستم رباتیکی بررسی وضعیت گنبد

      نظرات