تکامل چشم انداز رسانه های ورزشی
اکثریت نسبی آنان با ۵۳ درصد بر این باور هستند که مصرف محتوای ورزشی یک تجربه چند بخشی است که شامل توزیع کنندگان بیشماری از محتوا می اما از سویی اجماع بر این است که محتوای رویدادهای پخش زنده همچنان جایگاه انحصاری خود را در فضای رقابتی رسانههای ورزشی حفظ خواهد نمود. با این وجود ظهور و توسعه پلتفرمهای با تکنولوژی نوین و شیوهها و فرآیندهای نوآورانه رسانهای، مسیری را رقم خواهد زد که چه برای پخش محتوا و انتقال آن و چه برای جمعآوری و ادغام اطلاعات و آرشیو خبرها و آمارهای ورزشی، پویایی بیشتری در راستای تعامل و مشارکت شرکتهای رسانهای شاهد خواهیم بود. در نقطه مقابل میتوان انتظار داشت که صاحبان حقوق با تقسیمبندی بیشتر بستههای خبری و محتوایی خود، بازار مصرف (تلفیقی) محتوای ورزشی را از فرآیند توزیع جدا نمایند و به سوی بخشبندی بیشتر و تفکیکیتر (سفارشی سازی) سوق دهند. نتیجه اینکه بازار رسانه از عدم انعطاف پذیری و انحصارطلبی به سمت انعطافپذیری مبتنی بر همکاری پیش میرود و انتظار میرود با اجرای فرآیندهای مناقصه برای طیف گستردهای از خریداران بالقوه محتوای ورزشی، از جمله شرکتهای رسانهای کوچکتر، مدل توزیع محتوا به سمت همکاری و دسترسی بیشتر توسعه یابد.
متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی
نظرات