تکامل چشم انداز رسانه های ورزشی

تکامل چشم انداز رسانه های ورزشی

اکثریت نسبی آنان با ۵۳ درصد بر این باور هستند که مصرف محتوای ورزشی یک تجربه چند بخشی است که شامل توزیع­ کنندگان بی­شماری از محتوا می‌ اما از سویی اجماع بر این است که محتوای رویدادهای پخش زنده همچنان جایگاه انحصاری خود را در فضای رقابتی رسانه­‌های ورزشی حفظ خواهد نمود. با این وجود ظهور و توسعه پلتفرم‌های با تکنولوژی نوین و شیوه‌­ها و فرآیندهای نوآورانه رسانه­‌ای، مسیری را رقم خواهد زد که چه برای پخش محتوا و انتقال آن و چه برای جمع‌­آوری و ادغام اطلاعات و آرشیو خبرها و آمارهای ورزشی، پویایی بیشتری در راستای تعامل و مشارکت شرکت­‌های رسانه‌­ای شاهد خواهیم بود. در نقطه مقابل می­توان انتظار داشت که صاحبان حقوق با تقسیم‌­بندی بیشتر بسته­‌های خبری و محتوایی خود، بازار مصرف (تلفیقی) محتوای ورزشی را از فرآیند توزیع جدا نمایند و به سوی بخش‌­بندی بیشتر و تفکیکی‌­تر (سفارشی سازی) سوق دهند. نتیجه اینکه بازار رسانه از عدم انعطاف پذیری و انحصارطلبی به سمت انعطاف‌­پذیری مبتنی بر همکاری پیش می­‌رود و انتظار می‌­رود با اجرای فرآیندهای مناقصه برای طیف گسترده­‌ای از خریداران بالقوه محتوای ورزشی، از جمله شرکت‌­های رسانه‌­ای کوچکتر، مدل توزیع محتوا به سمت همکاری و دسترسی بیشتر توسعه یابد.

متن کامل نوشته در سایت مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی

    نظرات