چند روش مهم ارزشگذاری استارتاپ ها

چند روش مهم ارزشگذاری استارتاپ ها

مثلا اگر استارتاپ در مسیر خود نیاز به جذب سرمایه‌گذار داشته باشد، باید ارزش آن مشخص شود. با این حال، به دلیل نیاز به ایجاد زبانی مشترک میان صاحبان استارتاپ و سرمایه‌گذاران، لازم است از ریاضیات استفاده کنیم. در روش برکاس برای ارزش‌گذاری استارتاپ ۵ فاکتور کلیدی موفقیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. نمونه اولیه نشان می‌دهد که تولید محصول امکان‌پذیر است و این مسئله باعث کاهش ریسک می‌شود. وقتی یک استارتاپ به مرحله داشتن مشتری ثابت و وفادار رسیده باشد، ارزش آن بسیار بیشتر از مراحل اولیه استارتاپ است. یکی دیگر از روش‌های ارزش‌گذاری استارتاپ روش کارت امتیازی است. در این روش ابتدا یک ارزیابی اولیه از استارتاپ شما صورت می‌گیرد و سپس معیارهای دیگر بررسی می‌شوند. استفاده از این روش در مرحله پیش از درآمد رایج است و از دقت نسبتا بالایی برخوردار است. از دیگر روش‌های ارزش‌گذاری استارتاپ می‌توان به روش تنزیل درآمد اشاره کرد. استفاده از این روش چندان آسان نیست و نیاز داریم تحلیلی مناسب از بازار داشته باشیم. یکی دیگر از روش‌های ارزش‌گذاری استارتاپ‌ روش محاسبه هزینه بازتاسیس است. استفاده از این روش معمولا در استارتاپ‌هایی رایج است که صاحب آن قصد داشته باشد استارتاپ ناموفق خود را به فروش برساند. استفاده از این روش چندان به نفع صاحبان استارتاپ نیست. ایراد این روش، همین است که نمی‌توان پتانسیل رشد و درآمدزایی استارتاپ را در نظر گرفت.

متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش

منبع بلاگ

شتابدهنده هاوش

شتابدهنده هاوش

هاوش؛ شتابدهنده صنایع خلاق

    نظرات