انواع روش قیمت گذاری چیست ؟
یک سازمان گزینههای مختلفی برای انتخاب روش قیمت گذاری دارد. البته سازمانها میتوانند از هریک از این ابعاد و یا ترکیبی از این ابعاد برای تعیین قیمت محصول استفاده کنند. روش قیمت گذاری را میتوان فرآیند تشخیص ارزش محصول و خدماتی دانست که درآن تولید کنند تمایل به فروش آن در بازار دارد. این روش سنتی قیمت گذاری محصول است. برای به دست آوردن قیمت فروش درصد مشخصی از هزینه به عنوان حاشیه سود به ارزش محصول اضافه میکند. این نوعی قیمت گذاری به علاوه هزینه است، اما در این روش حاشیه سود به عنوان درصدی از فروش ارائه میشود. در این نوع روش قیمت گذاری، شرکت قیمت را تعیین میکند تا نرخ فروش سرمایه گذاری (ROL) مورد نیاز از فروش کالاها و خدمات را به دست آورد. ۲- روش قیمت گذاری بازار محور: در این روش قیمت بر اساس شرایط بازار محاسبه میشود، و انواع مختلفی دارد. این نوع روش قیمت گذاری با استفاده از اینترنت محبوبیت بیشتری پیدا میکند. در این مدل حراج یک فروشنده وجود دارد با تعداد زیادی خریدار، فروشنده کالا را در سایت هایی مانند یاهو قرار میدهد و پیشنهاد دهندگان قیمت را تا رسیدن به قیمت مورد نظر بالا میبرند. این نوع دیگر قیمت گذاری است که شامل ایجاد قیمتی بالاتر از رقبا برای دستیابی به جایگاه برتر است. شرکتها میتوانند هریک از این روشها را بسته به نوع کالایی که ارائه دهد و هدف نهایی را که قیمت گذاری برای آنها انجام میشود، در پیش بگیرد. انواع روش قیمت گذاری چیست؟ انواع روش قیمت گذاری چیست؟
متن کامل نوشته در سایت شتابدهنده هاوش
نظرات