بررسی قیمت انواع مدل های دنا در بازار - مرداد ۱۴۰۰

بررسی قیمت انواع مدل های دنا در بازار - مرداد ۱۴۰۰

در همین رابطه شرکت خودروسازی ایران خودرو برای برکناری سمند از خط تولید، پروژه تولید جایگزین آن را با نام دنا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که به هدف جایگزینی خودرو سمند و سمند سورن طراحی و ساخته شد اما پس از عرضه این اتفاق رخ نداد و دنا به عنوان محصولی مستقل در کنار این خودروها تولید شد. دنا پلاس عضو جدید این خانواده بود که در سال این خودرو با همان پیشرانه دنا معمولی ولی ظاهری زیبا‌تر وارد بازار شد و توانست فروش بهتری نسب به دنا به ثبت برساند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم دنا به عنوان جایگزینی برای خودروی سمند در نظر گرفته شده بود ولی به عنوان یک محصول جدید وارد خط تولید ایران خودرو شد و در کنار خانواده سمند جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی برای خود فراهم کرد. پروژه طراحی این خودرو در فروردین سال ، ۶۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به تفاوت‌های جزئی میان سمند و دنا رقم بسیار بالایی برای طراحی این خودرو است. البته در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی تولید و طراحی دنا را می‌توان پیشرفت بزرگی برای این خودروساز در نظر گرفت. طراحی بهتر و آپشن‌های بیشتر سبب شده خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید این خودرو در مقایسه با سمند داشته باشند. از نقاط قوت دنا می‌توان به ترمزهای دیسکی قدرتمند آن اشاره کرد که نسبت به سایر خودروهای همرده از عملکرد بهتری برخوردار بوده و به لطف استفاده از بوستر ترمز و سیستم‌هایی همچون از مهم‌ترین تغییرات دنا پلاس نسبت به نمونه ساده میتوان به مواردی مثل به روز رسانی طراحی خط شانه کناری و گرافیک داخلی چراغها و تغییراتی در جلوپنجره و چند قسمت دیگر بهمراه نصب چند آپشن اضافه اشاره کرد که هر چند اقداماتی موثر در جهت پیشرفت دنا بوده‌اند اما هرگز نتوانستند هزینه بازطراحی وحشتناک پروژه فیس لیفت را توجیه نمایند. میلیارد تومانی ایران خودرو طراحی و ساخته شده‌ است. گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا و دنا پلاس این ماشین کمی نا هماهنگی با پیشرانه دیده می‌شود. در انتهای نام دنا خودرویی با امکانات بهتر و به روز شده نسبت به نسل قبلی در ذهن شما پدیدار شود اما با ورود به داخلی کابین و در نگاه اول همچنان همان امکانات رفاهی را مشاهده خواهید کرد. در میان ماشین‌های ایرانی، خودروی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره می‌برد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسه‌ای اصلی‌ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو دنا پلاس (قیمت کارخانه) دنا پلاس (قیمت بازار) دنا پلاس کارکرده (قیمت ۱۴۰۰/۰۵/۰۱) ایران خودرو بعد از تولید دنا و مجهز به موتور توربو شارژ با هدف پاسخ به نیاز روز افزون متقاضیان این تکنولوژی کرده است. نظیر تغییراتی در ظاهر خودرو که به زیبایی آن کمک کرده، همچنین برخورداری از موتور قبلی دنا اما این بار مجهز به سیستم پرخورران توربوشارژ که باعث شده دنا پلاس توربوشارژ به عنوان محصولی متفاوت، مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. در یک نگاه کلی این خودرو از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیار کمی با دنا پلاس داشته در نمای جلویی دنا پلاس توربو، شاهد همان طراحی تهاجمی هستیم که پیش‌تر در دنا پلاس نیز به کار گرفته‌شده بود، تنها تفاوت بزرگی که در این بخش به چشم می‌خورد، استفاده از به جای رینگ‌های ۱۵ اینچی دنا پلاس ساده و وجود یک نوار پلاستیکی باریک در فضای بین کاپوت و جلوپنجره است که وجود این تغییرات در کنار جلوپنجره بزرگ مشکی‌رنگ، سپر حجیم و طرح مدرن چراغ‌های جلو باعث شده این خودرو زیباتر و مجهزتر از قبل به نظر برسد. دنا پلاس توربو دنده‌ای (قیمت کارخانه) دنا پلاس توربو دنده‌ای (قیمت بازار) دنا پلاس توربو دنده‌ای کارکرده (قیمت ۱۴۰۰/۰۵/۰۱) دنا پلاس توربو اتوماتیک با استقبال مردم از نسخه‌های دنا پلاس و دنا پلاس توربو، ایران خودرو نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربو را برای آن دسته از علاقه مندان به خودروهای اتومات طراحی و به بازار عرضه کرده است. معروف است و یک قطعه ساز بزرگ چینی به حساب می‌آید و تولید پیشرانه‌ها (مخصوصا میتسوبیشی)، رام، سیستم تعلیق و جعبه دنده‌های هیوندای پاورتک را انجام می‌دهد وظیفه طراحی و تولید این گیربکس را بر عهده گرفت. دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک درون سینه خود از پیشرانه ارتقا یافته سی‌سی است که در نسخه تنفس طبیعی توانایی تولید نیرویی معادل ۱۱۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون متری را دارد. اگر بخواهیم امکانات موجود در این نسخه را بررسی کنیم، می‌توانیم به مواردی از قبیل چهار عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت و برقی و قابلیت تیپ‌ترونیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS، بزرگ‌ترین نقاط ضعف که در این خودرو در حال حاضر مشاهده می‌شود، عدم وجود سیستم ورود و استارت بدون کلید و عدم وجود سیستم کنترل پایداری است. زیرا توان خروجی نسبتا بالا و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متری ممکن است راننده را برای کنترل خودرو در سرعت‌های بالا کمی با چالش همراه کند. هرچند که سیستم ترمز در این خودرو نسبت به گذشته کمی تغییر داشته و عملکردش بهبود یافته است. دنا پلاس توربو اتومات (قیمت کارخانه) دنا پلاس توربو اتومات (قیمت بازار) دنا پلاس توربو اتومات (قیمت ۱۴۰۰/۰۵/۰۱) در این وضعیت آشفته بازار با توجه به محدودیت تولید خودروهای داخلی و از طرف دیگر ممنوعیت واردات، قیمت خودروها همچنان در حال افزایش و نوسان می‌باشد. تعیین قیمت خودروهای کارکرده در این وضعیت نوسانی بازار کار دشواری است و عده‌ای نیز با سو استفاده از این شرایط قیمت بعضی از خودرو‌ها را بدون دلیل افزایش داده و آن‌ها را با قیمتی بیشتر از قیمت اصلی و واقعی خود به خریداران می‌فروشند. در این رابطه ما به شما سیستم تعیین قیمت خودروی اتکس را پیشنهاد می‌کنیم، با استفاده از سرویس ، ابزاری بسیار مفید، به‌ روز و ساده برای استفاده و آگاهی، می‌توانید با سهولت هر چه تمام‌تر، از وضعیت قیمت خودروی نو و یا کارکرده مورد نظر خود در شرایط روز بازار آگاه شوید.

متن کامل نوشته در سایت اتکس

منبع بلاگ

اتکس

اتکس

پلتفرم خرید، فروش، معاوضه و کارشناسی خودرو در محل

نظرات