بررسی قیمت انواع مدل های پژو ۲۰۶ در بازار - مرداد ۱۴۰۰
وارد ایران شد و به دنبال استقبال مردم، ایران خودرو خط مونتاژ این هاچبک دوست داشتنی را راهاندازی کرد و تا کنون تیپهای مختلفی از آن را به بازار عرضه کرده است. یکی از دلایل محبوبیت این خودرو نسبت به سایر محصولات اقتصادی و به صرفه پژو، ایمنی آن است. همانگونه که اشاره شد، ۲۰۶ در ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد، اما پس از قرارداد این کمپانی با ایران خودرو و آغاز تولید آن، برنامه تولید این مدل در شش تیپ مختلف آغاز شد. پژو ۲۰۶ در ابتدا با تیپ تیپ ۱ این خودرو در سال پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۱، نسخههای دست دوم این مدل همچنان در بازار خرید و فروش میشود اما پیدا کردن نمونههای کم کارکرد و سالم از نظر سیستمهای فنی و بدنه کار دشواری است. از نظر قوای فنی با یکدیگر مشترک هستند ولی تیپ ۲ از سیستم برق مولتی پلکس بهره میبرد؛ فرمان آن نیز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از سیستم تهویه مطبوع دستی بهره میبرد و شیشه بالابرهای دربهای جلو در آن برقی است. مه شکنهای جلو و عقب نیز از امکانات این تیپ ۲۰۶ به شمار میآیند. ترمزهای عقب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کاسهای هستند و مدلهای قبل از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پرفروشترین مدل بین همهی تیپهای ۲۰۶ بود. ، سیستم صوتی کلاریون و … از جمله امکانات این تیپ بودند که البته با قیمتی مناسب عرضه میشدند. نیز همانند تیپ ۱ از چرخه تولید حذف شده و مدلهای سال (مونتاژ قطعات بر روی خودروی نیمه کامل که از طرف کمپانی مادر به کشور وارد شده است) در بازار عرضه شد. این تیپ ۴ هایی که به ایران وارد شدند، مخصوص عرضه به جانبازان بودند. خودروی جدید از نظر ظاهری فقط شبیه به ۲۰۶های نسل قدیمی است و بسیاری از سیستمهای آن که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود از روی این مدل جدید حذف شد. با اینکه این خودرو تفاوتهای اساسی با نسل قدیمی خود پیدا کرده اما همچنان خودرویی محبوب در میان مردم باقی مانده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ این مدل از ۲۰۶ نیز از سالهای ابتدایی دهه هشتاد وارد مدار تولید شد و تولید و عرضه آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت. این مدل نیز بعد از سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ از خط تولید ایران خودرو حذف شد. شرکت ایران خودرو با عرضه پژو ۲۰۶ هاچبک شمار زیادی از مشتریان را به سوی این محصول جذاب فرانسوی جلب کرد. عرضه این محصول بهویژه هزینههای صورت گرفته در این پروژه با انتقادات بسیاری در آن دوران مواجه شد اما رفتهرفته پژو ۲۰۶ صندوقدار جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین محصولات ایران خودرو به فروش میرسد. به همین دلیل این دو تیپ حجم صندوق عقب کمتری نسبت به سایر تیپها دارند: این دو مدل از تولیدات ایران خودرو جزو نسخههای پایه پژو ۲۰۶ صندوقدار مجهز به موتور سیستم تهویه دستی، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، روکش صندلی پارچهای از جمله امکانات این دو مدل نسخه پژو ۲۰۶ صندوقدار محسوب میشوند. ناگفته نماند که پژو ۲۰۶ صندوقدار v۲ مجهز به پیشرانه دوگانهسوز بوده و از اسپیکرهای پشت نیز بیبهره است. پژو ۲۰۶ v۸ در نوع دندهای، یکی از پر مخاطبترین و محبوبترین تیپهای خودرو ۲۰۶ است که در نوع خود توانسته رضایت بسیاری از طرفداران را به خود جلب کند. سیلندر با ظرفیتهای ۱۳۶۰ و ۱۵۸۷ سی سی برای ۲۰۶ اس دی قابل سفارش است که در حال حاضر در ایران و تیپ صندوقدار V۸، فقط از موتور هر دو موتور قابلیت کارکرد با بنزینهای متفاوت از نظر اکتان را داشته و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی میکنند پیشرانه استفاده شده در این خودرو، نمونه TU۵ است که نسبت به سایر مدلهای قبلی قدرت بیشتری دارد. علیرغم اینکه پژو ۲۰۶ صندوقدار در تیپهای مختلف روانه بازار کشور شده است، اما هیچ تفاوت را میان تیپهای مختلف آن نمیتوان مشاهده کرد و تمامی آنها از یک زبان طراحی مشترک بهره میبرند. پژو ۲۰۶ v۹ اتومات در حد فاصل سالهای عرضه خود با پیشرانه مصرف ترکیبی نسخه اتومات پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز در زمینه آپشن و امکانات رفاهی نیز پژو ۲۰۶ V۹ اتومات مانند سایر برادران خود حرف چندانی برای گفتن ندارد و با همان آپشنهای قدیم مانند آینههای جانبی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ همراهی تا درب منزل و سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو روانه بازار میشود. پژو ۲۰۶ SD V۱۰ در تمامی مشخصات همانند پژو ۲۰۶ SD V۸ میباشد و تنها تفاوت تیپ V۱۰ با V۸ استفاده از سوخت CNG در کنار سوخت بنزین میباشد، این امکان به واسطه استفاده از موتور TU۵JP۴G میسر شده است، در قسمت تجهیزات و امکانات هر دو تیپ V۱۰ و V۸ شبیه به یکدیگر میباشند. پژو ۲۰۶ صندوقدار V۲۰ با پیشرانه این پیشرانه همان پیشرانه نسبتا ضعیفی است که روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز نصب شده است و میتواند سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود پژو ۲۰۶ V۲۰ طی مصرف سوخت بهینه و استهلاک کم پیشرانه یکی از مزایای پژو ۲۰۶ صندوقدار محسوب میشود؛ براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها تیپ V۲۰ پژو ۲۰۶ صندوقدار از لحاظ آپشنها و امکانات رفاهی یکی از ضعیفترین تیپهای این خودرو محسوب میشود و از این نظر دز مقایسه با تیپ V۸ هیچ حرفی برای گفتن ندارد. با استقبال زیاد مردم از این خودرو ایران خودرو نسخههای به روزتر ۲۰۶ را با اپشنهای جدیدتر روانه بازار کرد تا بتواند با در نظر گرفتن سلیقه مختلف افراد فروش بیشتری از این خودرو داشته باشد. در مجموع ایران خودرو ۱۲ مدل ۲۰۶ را در مدت ۲۰ سال طراحی و تولید کرده است و در این مدت نسخههای زیادی از خط تولید حذف شده و جای خود را به محصولات جدیدتر دادهاند. در ادامه قیمت این ۳ مدل در بازار را مشخص کردهایم: با توجه به زیاد بودن تیپهای پژو ۲۰۶ و نسلهای جدید این خودرو در بازار و همچنین حذف شدن بیشتر این مدلها از چرخه تولید کارخانه و کم بودن نسخههای صفر در بعضی از مدلها، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده این برند همیشه داغ بوده و نسبت به دیگر برندها خرید و فروش بسیاری انجام میشود. در این سیستم هوشمند تنها کافیست که برند، مدل و سال تولید خودروی مورد نظر را چه در انواع نو و چه در انواع کارکرده انتخاب کنید تا خروجی سیستم برای شما، در ۳ حد قیمت بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار نمایش داده شود. لازم به ذکر است که این سیستم به صورت کاملا هوشند و منطبق بر شرایط روز بازار بوده و شما میتوانید به راحتی پس از دریافت اطلاعات قیمت، در صورت تمایل از خدمات کارشناسی برای خودروی انتخاب شده نیز بهره مند شوید.
متن کامل نوشته در سایت اتکس
نظرات