سهم قلبی یا سهم ذهنی؛کدام در برندینگ کسبوکار شما مهمتر است؟
سهم ذهنی یک اصطلاح بازاریابی است که میزان آگاهی یا محبوبیت مصرفکننده در مورد یک محصول، ایده یا شرکت خاص را توصیف میکند. سهم ذهنی، برداشت مصرفکننده از یک برند یا محصول خاص در مقایسه با رقبای آنها است که با میزان صحبت یا مخاطب قرار دادن مردم یا رسانهها اندازهگیری میشود. کل تلاش در مسیر سهم ذهنی مشتری، گرفتن فضای بیشتری از ذهن مصرفکننده به برند خودمان است! این میتواند نمونهای از سهم ذهنی پریوس نسبت به سایر مدلها باشد. روی دیگر این سکه، سهم قلبی است که میتواند پله آخر شما برای جذب یک مشتری باشد. این همان قلمرو آن شرکت و محصول در ذهن و قلب شما است که اجازه نمیدهد در یک قفسه پرتعداد و طویل، باز هم نام دیگری را به آن ترجیح دهید. سهم قلبی مشتری در حقیقت یک رابطه احساسی بین مصرفکنندگان با نام و نشانهای تجاری و ارائهکنندگان خدمات است. سهم ذهنی و قلبی در صنعت حملونقل و بهخصوص لجستیک، میتوانند اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر صنایع داشته باشند.
متن کامل نوشته در سایت تینکست
نظرات