چرا کسب و کارها به اینستاگرام نیاز دارند؟

چرا کسب و کارها به اینستاگرام نیاز دارند؟

تا چند سال پیش دنیای تبلیغات محدود به تراکت، بیلبورد و روزنامه‌ها بود اما حالا شکل دیگری به خود گرفته است. همه بیزنس‌ها به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند و راه گریزی از آن نیست. یکی از بهترین راه حل‌ها برای رشد بستر آنلاین، فعالیت در سوشال مدیا یا همان شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

بیزنس شما چه برنامه‌ای برای رشد دارد و مسیر را با چه فرایندی طی می‌کند؟

اینستاگرام یک بستر ویژه برای رشد

همین دو- سه سال اخیر اگر بیزنسی پیج راه اندازی می‌کرد و در آن مطالب می‌گذاشت، یک مزیت محسوب می‌شود. در صورتی که بیشتر دقت کنیم اکنون از بقالی سر کوچه تا کارخانه‌های صنعتی و بزرگ از فضای سوشال مدیا بهره می‌برند. شاید بتوان گفتم عدم حضور شما به منزله شکست در برابر رقبا و از دست دادن مشتری‌های زیادی است.

البته توجه داشته باشید که فقط افزایش فالوور اینستاگرام شما را به موفقیت نمی‌رساند و باید فاکتورهای زیادی را بررسی نمایید. در ادامه برخی از آنها را با هم ارزیابی می‌کنیم.

1-      اهمیت دادن به کاربران را جدی بگیرید

مخاطبان توجه و آگاهی می‌خواهند. در هرزمینه‌ای که فعالیت می‌کنید و خدمات و محصولات را به مشتریان عرضه می‌دارید، باید آگاهی بدهید. مشتریان عاشق خرید همستند اما از اینکه فروشنده آنها را مجبور به خرید کند، بی‌زارند. کابران را به چشم کیسه‌های پول نبیند و دوستان برخورد کنید. این کار باعث می‌شود به شما اعتماد کنند و در آینده‌ای نزدیک از مشتریان وفادارتان شوند.

2-      یک قدم از رقبا پیشی بگیرید

حتما باید ارزش پیشنهادی و مزیت رقابتی در پیج کسب و کارتان نمایان باشد. اگر همین الان در جایگاه مشتری از شما بپرسند چرا باید پیگیر این صفحه بود، چه پاسخی می‌دهید؟ آیا پیج‌های مشابه دیگری وجود نداند؟ نمای بصری آنها چگونه است؟ چطور با مشتری برخورد می‌کنند؟ نحوه عرضه خدمات و محصولات با چه روندی طی می‌شود؟ گاهی در این بین خود شما به نتیجه‌ای برای فالو کردن پیج نمی‌رسید.

3-      نه به این شوری شور، نه به این بی نمکی!

منظورم از این ضرب المثل قدیمی تعداد پست‌هایی است که در فضای سوشال بارگذاری می‌کنید. حد تعادل را رعایت نمایید. نه آنقدر زیاد که کاربران از دست شما خسته و کلافه شوند؛ نه آنقدر کم که از یادها بروید! البته باتوجه به حوزه کاریتان ماجرا کمی فرق می‌کند.

قطعا تعداد محتواهایی که پیج خبری در طول روز منتشر می‌کند با پیج فروش گل و گیاه تفاوت دارد. نیاز فالوورها را شناسایی کنید. می‌توانید در ابتدا انواع مدل‌ها پست آپلود کنید تا تعداد مطلوب دستتان بیاید. قطعا با مدتی فعالیت به منظم به نتیجه‎‌ای شگفت انگیز خواهید رسید.

4-      تعامل با رقبا؛ خودکشی یا مسبب رشد

زمانی که تعامل با رقبا را شروع کردیم همه به ما می‌خندیدند تا اینکه به پیشرفت بزرگی دست یافتیم. تعامل با رقبا موجب پیشرفت چند جانبه، هم برای شما و هم برای رقیب‌تان می‌شود.

مثال ملموس این مسئله در بستر اینستاگرام، برگزاری لایوهای مشترک است. در لایو به دغدغه مشترک مخاطبان هر دو پیج اشاره می‌شود. باعث می‌شود فالوورهای رقیب شما را، و فالوورهای شما رقیب را دنبال کنند.

تولید محتوای پیج اینستاگرام


مسئله مهمی در اینستاگرام مارکتینگ وجود دارد و آن چیزی نیست جز تولید محتوای پیج اینستاگرام! در مرحله اول نمای بصری پیج به چشم می‌آید که باید مطابق اصول گرافیکی و هویت بصری برند باشد. نحوه چینش یا همان لی اوت ساختار منظمی به پیج می‌بخشد و حس اعتماد را به مخاطبان القا می‌کند.

در گام دوم محتوا باید توانایی فروش داشته باشد. به قول یکی از بزرگان حوزه بازریابی: محتوا فروشنده 24 ساعته شما است که در 7 روز هفته و بدون ثانیه‌ای مرخصی، خدمات ارائه می‌دهد. محتوایی که مفاهیم بازاریابی در آن گنجانده نشده باشد یا به قول معروف بدون بازاریابی محتوایی باشد، رشد مادی را در پی نخواهد داشت.

محتوای بدون استراتژی به هیچ مقصدی نخواهد رسید

استراتژی در یک عبارت خلاصه می‌شود: داشتن هدف! استراتژی تولید محتوا هم یعنی برای هر بخش از محتوا هدفی داشته باشید. از نوشتار متنی و رنگ‌های به کار رفته گرفته تا پیج انتشار دهنده و مدل مخاطبانش! تمام این مفاهیم باید در مدیریت پیج اینستاگرام مد نظر قرار داده شود.

بگذارید با مثالی نکته گفته شده را واضح‌تر کنم. شما پیجی در زمینه فروش جوراب فانتزی دارید، پس به اغلب مشتری‌هایتان تینیجرها هستند. آنها عکس جذاب را بر محتوای گرافیکی ترجیح می‌دهند. طبیعی هم هست چون فردی که قرار است یک کالا را خرید کند که کاربرد مشخصی دارد ترجیح می‌دهد با دید بصری آن بیشتر آشنا شود و از زوایای مختلف بررسی کند.

چه کسی در راستای رشد کسب و کارمان در بستر دیجیتال کمک می کند؟

این سوالی است که در ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کارها قرار دارد. آنها به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برده‌ و ایمان آورده‌اند اما دانش کافی برای شروع را ندارند. شاید هم اینقدر درگیر چالش‌های مختلف بیزنس هستند که فرصتی برای فعالیت در اینستاگرام نمی‌ماند. چاره چیست و چه باید کرد؟

اگر در سازمانتان فردی را متبحر در حوزه دیجیتال می‌دانید می‌توانید از آن کمک بگیرید در غیر این صورت بهترین گزینه شرکت‌های تبلیغاتی و آژانسهای دیجیتال مارکتینگ هستند که در این زمینه متخصص محسوب می‌شوند و احتمال موفقیتتان را بیشتر میکند.

تولید محتوای اینستاگرامی به کمک آژانس های دیجیتال مارکتینگ

آژانس‌های تبلیغاتی دقیقا برای چالش گفته شده در بالا به وجود آمده‌اند. شما می‌توانید با خیالی آسوده کارهای کسب و کار خود را در بستر دیجییتال و آنلاین به آنها برون سپاری کنید. یکی از پرکاربردترین حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ بحث مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که اینستاگرام هم شامل می‌شود.

استودیوهای دیجیتال معتبر  ابتدا از شما هدف را می‌پرسند که نیاز به فروش دارید یا می‌خواهید برند شوید؟ سپس باتوجه به دیتاها و بازخوردهایی که می‌دهید، برای پیج‌تان تولید محتوا می‌کنند. آن هم نه هر محتوایی؛ محتوایی که ارزشمند و مطابق چشم انداز برند باشد.

 

    منبع بلاگ

    آی او تی رسانه

    آی او تی رسانه

    مجله خبری در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی

      نظرات