نماشویی ساختمان و عوامل موثر در قیمت نماشویی با کارابین راپل

نماشویی ساختمان و عوامل موثر در قیمت نماشویی با کارابین راپل

نماشویی ساختمان

همان طور که میدانید نمای ساختمان پس از گذشت زمان آلوده می شود. و نفود جرم ها به خورد سنگ نمای ساختمان موجب از بین رفتن نما می شود. اما خوشبختانه راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل وجود داره که نماشویی ساختمان می باشد.

به طور کلی تمامی ساختمان ها برای ماندگاری بهتر و تمیز ماندن مانند باید در بازه های زمانی مختلفی شستشو بشوند تا از نفوذ جرم ها به خورد سنگ های نمای ساختمان جلوگیری بشود. در فرآیند نماشویی ساختمان متخصصین اجرا کننده کار با استفاده از دستگاه نماشویی فشار و مواد های نانو نمای شما را شستشو می دهند و فشار بالای آب به همراه مواد نانو موجب از بین رفتن آلودگی ها و در نهایت پاکسازی نمای ساختمان شما می شود.

خدمات نماشویی

خدمات نماشویی یکی از پرتقاضاترین خدمات صنف ساختمانی می باشد. که در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی خدمات شستشوی نما را انجام می دهند و هر کدام از آنها با استفاده از استراتژی های متفاوتی این خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند.

در میان شرکت های ارائه دهنده نظافت نمای بیرونی ساختمان شرکت نماشویی ساختمان کارابین راپل یکی از شرکت های با تجربه و حرفه ای در زمینه شستشوی نمای ساختمان می باشد که پروژه های موفق بسیار زیادی داشته و تا به حال بیش از ده هزار پروژه موفق به مشتریان خود تحویل داده.

شستن نما بدون داربست

شستشوی نمای ساختمان امروزه با پیشرفت تکنولژی کاملا بدون نیاز به بستن داربست انجام می شود. در این روش از کار متخصصین کار در ارتفاع نمای ساختمان را با دسترسی طناب و روش راپل کاری انجام می دهند. روش راپل کاری یکی از روش های مدرن و پیشرفته کار در ارتفاع می باشد که به صورت جهانی در حال استفاده می باشد.

نماشویی با طناب

شاید تا به حال کلمه نماشویی با طناب یا راپل به گوشتان خورده باشد و این سوال برایتان پیش آمده باشد که شستشوی نما با طناب چگونه انجام می شود. همان طور که در بند قبل اشاره شد نماشویی با طناب یکی از روش های مدرن و پیشرفته برای شستن نمای ساختمان می باشد و هزینه انجام کار با این روش بسیار کم می باشد.

یکی از دلایلی که این روش بسیار کم هزینه تر از سایر روش های دیگر می باشد این است که در روش نماشویی با راپل فقط دستمزد مجری و متخصص شستشوی نما پرداخت می شود و دیگری هزینه اضافه ای برای بستن داربست یا کلایمر پرداخت نمی شود.

استراتژی های نماشویی ساختمان

برای پاکسازی و نماشویی ساختمان استراتژی های مختلفی وجود دارد که بستگی به تجربه نماشور دارد. یعنی شخص اجرا کننده کار باید با نحوه شستشوی انواع سطوح مختلفی که در نمای ساختمان وجود دارد آشنا باشد تا عملیات نظافت و پاکسازی نما را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهد.

به طور کلی امروزه به دلیل مدرن شدن نمای ساختمان ها از ابزار ها و مصالح  مختلفی در نمای ساختمان ها استفاده می شود که معمولا بسیاری از سطوح و مصالح استفاده شده در نما قابلیت شستشو را دارا می باشند اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد جنس نما می باشد و استراتژی انجام کار در جنس نماهای مختلف کاملا متفاوت می باشد و اگر شخص اجاره کننده کار تجربه کافی برای شستشو را نداشته باشد ممکن از آلودگی ها از بین نروند و حتی گاه ممکن است به دلیل استفاده استفاده از مواد های نانو نمای ساختمان را خراب کنند. پس در انتخاب شرکت اجرا کننده کار حتما دقت کاملی را داشته باشید.

قیمت نماشویی

عوامل بسیار موثر و مختلفی وجود دارد که در میزان تعیین قیمت نماشویی بسیار مهم میباشند معمولاً برای مشخص نمودن قیمت نماشویی ساختمان به ابعاد نمای ساختمان و همچنین متراژ نمای ساختمان توجه ویژه ای می شود اما فاکتورهای مهم دیگری هم وجود دارد که نقش بسزایی در تعیین هزینه شستشوی نمای ساختمان دارد.

اگر قصد شستشوی نما خود را دارید ساختمان شما در مرحله اول باید توسط متخصصین شرکت کارابین راپل بررسی و کارشناسی شود و سپس پس از برسی وضعیت فعلی نمای ساختمان شما قیمت نماشویی برای شما مشخص شود. به طور کلی فاکتور های مهمی در تعیین قیمت نقش دارند که آن فاکتور ها شامل:

  • میزان آلودگی و کثیفی نمای ساختمان با توجه به جنس مصالح نما.
  • متراژ و ابعاد نمای ساختمان که معمولا در متراژ های بالا هزینه نماشویی کمتر می شود.
  • لوکیشن شهری ساختمان شما و موقعیت مکان جغرافیایی
  • مقدار مواد مورد نیاز برای اجرای نظافت و پاکسازی جرم ها از نما
  • مدت زمان مورد نیاز برای پاکسازی و تمیز کردن نما
  • جنس نمای ساختمان و همچنین تعداد طبقات ساختمان و بلندی ارتفاع نمای ساختمان
  • نحوه اجرای نماشویی که چگونه و با چه ابزاری نما شستشو شود برای مثال: نماشویی با طناب باشد یا داربست و یا با سایر ابزار های دیگری همچون کلایمر و چرثقیل های سبد دار

تمامی موارد ذکر شده از عوامل موثر و تاثیر گذار در هزینه خدمات نماشویی می باشند و شرکت انجام دهنده خدمات شستشوی نما باید به کلیه موارد ذکر شده توجه کند تا بهترین قیمت ممکن را برای مشتریان خود ارائه دهد.

انواع سطوح قابل شستشو در نماشویی

معمولا تمامی نمای ساختمان ها قابلیت شستشو و جرم زدایی از نما را دارا می باشند مگر در شرایط خاص که از مصالح خاصی در نما استفاده شده باشد و امکان شستشوی نمای ساختمان با دستگاه نما شویی فشار قوی وجود نداشته باشد. به طور کلی ما کلیه سطوحی را که قابلیت شستشو را دارا می باشند معرفی کرده ایم که شامل:

  • نماهایی که سطوح آنها آجری می باشد.
  • نماهایی که سنگی می باشد.
  • نماهای سیمانی و کنیتکس
  • نماهای شیشه ای و کامپوزیتی
  • نماهایی که در آنها از ترموود استفاده شده.

کلیه سطوحی که ذکر شده قابلیت شستشو و پاکسازی را دارا می باشند و اگر در نمای ساختمان سما از این مصالح استفاده شده قطعا عملیات پاکسازی و نظافت نما را می توان انجام داد.

اساس کار در نظافت نمای ساختمان

در حال حاضر چهار روش وجود دارد که کلیه مراحل نظافت نمای ساختمان با  توجه به جنس مصالح استفاده شده در ساختمان شستشو می شود که شامل:

  • نماشویی به صورت سند بلاست
  • نماشویی ساختمان با واتر جت
  • نماشویی با مواد شوینده و ابر و تی
  • نماشویی با مواد نانو و دیسکلیر

نماشوی نما با سند بلاست

در این روش کل نمای ساختمان و قسمت های مورد نظر با استفاده از دستگاه نماشوی و مواد سیلیس شستشو می شود و به نوعی با این روش از سطوح نما لایه برداری می شود و قسمت های مورد نظر صیقل داده می شود. این روش فقط در نماهایی که سطح آنها آجری و سنگی می باشند باید استفاده شود و در سایر سطوح دیگر اگر به اشتباه استفاده شوند نمای ساختمان را خراب میکند.

نماشویی با واترجت

نماشویی با واترجت در اکثریت مواقع برای شستشو پاسخگو می باشد و بیشتر برای نماهای سیمانی شیشه ای کامپوزیتی ترموودی و سنگی مورد استفاده قرار میگیرد. شستشوی نما با دستگاه واترجت به دلیل فشار بالایی که آب دارد موجب بلند شدن کلیه گرد و غبار و جرم ها از نمای ساختمان می شود و آلودگی هارا تا حد ممکن از بین می برد و کثیفی ای در نما نمی ماند مگر این که جرم به خورد سطوح نما نفوذ کرده باشد و از بین نرود.

نماشویی با واترجت در نماهای شیشه ای و کامپوزیتی حتما پیشنهاد می شود که انجام شود. زیرا فشار بالای دستگاه جرم های سخت را از بین میبرد و در مرحله دوم شستشو به صورت دستی بسیار از جرم ها راحت از بین می روند و سرعت اجرای کار و همچنین کیفیت نظافت و پاکسازی انجام شده دو چندان بالا می رود.

نماشویی با مواد شوینده

نماشویی با مواد شوینده و ابر و تی کلا در نماهایی که سطوح آنها از شیشه و کامپوزیت ساخته شده است استفاده می شود البته باید گفت که و در بعضی از مواقع در نماهایی که سطوح آنها به صورت سرامیکی یا سنگ گرانیک می باشد مورد استفاده قرار میگرد. ولی در کل این روش بیشتر برای شستشوی شیشه و کامپوزیت نما کاربرد دارد و از این روش معمولا پس از اجرای واترجت نمای ساختمان استفاده می شود.

روش اجرای کار نماشویی با مواد شوینده و ابر و تی کاملا متفاوت و سخت می باشد. در این روس کلیه سطوح نما به صورت دستی از بالا تا پایین با استفاده از ابر و تی و اسکاچ شستشو میشود و در مرحله آخر سطوح نما با دستمال نانو پاکسازی میشود تا لکه ای در سطوح نما به جا نماند.

یکی از دلایلی که بهتر است قبل از اجرای شستشوی نما با مواد شوینده و ابر و تی نماشویی ساختمان با واترجت انجام شود این است که واترجت باعث بلند شدن جرم های سخت و گرد و خاک ها می شود و با انجام این عمل شستشو با ابر وطی راحت تر و  بهتر انجام خواهد شد و کیفیت تمیزی نما بالاتر خواهد رفت. بدون نماشویی با واترجت هم شستشو نما با مواد شوینده و ابر و تی قابل انجام است اما کیفیت جرم زدایی و نظافت نما کمتر می شود.

نماشویی با دیسکلیر و مواد نانو

دیسکلیر یکی از مواد های نانو و اسیدی می باشد که در نماشویی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد بیشتر برای نماهای سنگی و قسمت هایی که میزان شدت آلودگی بسیار بالا می باشد استفاده می شود. معمولا دیسکیلیر برای سنگ نمای ساختمان بهترین بازدهی و کیفیت را می دهد و در شرایط خاص در سطوح آجری هم موثر و تاثیر گذار می باشد.

کارهای لازم قبل از اجرای نماشویی ساختمان

مواردی که در این بند از مقاله معرفی می شود بهتر است که حتما قبل از اجرای نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام شود پس به تمامی موارد به دقت توجه کنید و آنها را انجام دهید. قبل از هر چیزی تمامی پنجره های ساختمان خود را ببندید و پشت آن را با دستمال بپوشانید تا از نفوذ آّ به داخل خانه جلوگیری شود. دلیل این که استفاده از دستمال پیشنهاد میشود فشار و قدرت بسیار بالای آب می باشد که ممکن از درز های پنجره آب به داخل خانه شما نفوذ کند. حتما با تمامی ساکنین ساختمان خود هماهنگی های لازمه انجام شود تا در زمان اجرای کار مشکلی پیش نیاید و کلیه اعضای ساختمان در جریان اجرای کار باشند.

حتما از سفت و محکم بودن سنگ های نمای ساختمان خود اطمینان حاصل نمایید تا در فرآیند اجرای کار فشار بالای بالای آب موجب ریزش سنگ از نمای ساختمان نشود. برای مطمئن بودن سفت بودن سنگ ها می توان از شرکت های مجری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مشاوره گرفت. شرکت ارتفاع کارابین راپل ارائه دهنده خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هم می باشد و قبل از اجرای کار به سفت بودن سنگ ها توجه میکند.

نماشویی ارزان

اگر به دنبال نماشویی و شستشوی نمای ساختمان خود با کمترین هزینه و قیمت می باشید شرکت کارابین راپل خدمات نماشویی را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن برای شما مشتریان گرامی انجام می دهد و نماشویی ارزان را با دسترسی طناب و بدون نیاز به بستن داربست با کلامیر به اجرا می رساند.

نماشویی آجر

تقریبا بیشتر نمای ساختمان های قدیمی آجری می باشند و به دلیل گذشت سالیان متوالی با نفوذ آلودگی ها و جرم ها به سطوح آجر موجب کثیفی آنها شده باید با دستگاه نماشویی به صورت سند بلاست شستشو شود تا تمامی جرم ها به طور کامل از بین بروند. خوشبختابه ساختمان های آجری با اجرای نماشویی ساختمان بسیار تمیز می شوند و نمای ساختمان کاملا نو و مانند روز اول می شود.

منبع: شرکت نماشویی کارابین راپل

    منبع بلاگ

    کارابین راپل

    کارابین راپل

    ارتفاع کاران کارابین راپل

    نظرات