دادپرداز یک بازارگاه اینترنتی دو طرفه برای ایجاد ارتباط بین وکلا و حقوقدانان متخصص و مراجعانی است که نیاز به دریافت خدمات حقوقی دارند.
دادپرداز یک بازارگاه اینترنتی دو طرفه برای ایجاد ارتباط بین وکلا و حقوقدانان متخصص و مراجعانی است که نیاز به دریافت خدمات حقوقی دارند.
دادپرداز یک بازارگاه (MarketPlace) دو طرفه بین وکلا و کسانی است که نیاز به خدمات حقوقی دارند که ما به آنها دادخواه می گوییم. وکلای جوان برای گرفتن پرونده های حقوقی با مشکل مواجه هستند و می بایست با مراجعه به موسسات حقوقی و وکلای با سابقه، با پرداختبین 30 تا 70 درصد دستمزدشان پرونده بگیرند. علاوه بر آن، با دشواری های متعددی در روابط با موکلین از جمله شفاف نمودن تعهدات طرفین و دریافت کامل دستمزد و مدیریت فایل ها و مستندات مواجهند. از سوی دیگر دادخواهان معضل جدی در انتخاب وکیل متخصص و قابل اعتماد دارند . علاوه بر ان شفاف نبودن تعهدات وکیل و نداشتن تضمین اجرایی برای انجام صحیح و کامل کار بعد از انعقاد قرارداد و پرداخت پول معضل جدی است که با ان مواجه هستند. دادپرداز با ارائه یک پلتفرم نرم افزای امکان ایجاد پروفایل آنلاین برای وکلا و ثبت درخواست و دریافت پیشنهاد و عقد قرارداد هوشمند و شفاف سازی روابط بین دادخواهان وکلا را فراهم می کند. در دادپرداز دستمزد وکیل به صورت مرحله ای و در صورت انجام کار و تایید آن توسط دادخواه، پرداخت می شود. اندازه بازار تخمین ما از حجم کل بازار خدمات حقوقی در زمان بلوغ مدل کسب و کار فعلی( سال 1401) بر اساس تعداد پرونده های یکتای ورودی به قوه قضاییه در سال 96، میزان رشد تعداد پرونده ها بر اساس داده های قوه به نقل از وزیر دادگستری، قیمت متوسط برآورد شده برای یک خدمت حقوقی (400000 تومان) معادل 28000 میلیارد تومان است. فرض ما بر این است که با توجه پیچیدگی های این بازار، Online Disruption Ration در این بازار 5% است. بنابر این حجم بازار قابل سرویس دهی معادل 1400 میلیارد تومان می باشد. هدف ما دستیابی به 70% از این بازار است. بنابر این پیش بینی ما این است که در سال 1400 گردش مالی دادپرداز معادل 982 میلیارد تومان باشد. از سوی دیگر طبق گزارش وبسایت http://www.globallegalpost.com/big-stories/tech-change-driving-forecasted-$1011-billion-global-legal-services-market-90340488/ حجم کل بازار خدمات حقوقی در دنیا در سال 2021 معادل 1011 میلیارد دلار خواهد بود. بازار هدف پلتفرم دادپرداز یک پلتفرم افقی (هوریزنتال) در عرصه خدمات حقوقی است. مخاطبان ما گسترده وسیعی از افراد نیازمند به دریافت حقوقی را شامل می شوند. با این حال در حال حاضر در برنامه بازاریابی که در حال اجراست ما روی چند بازار هدف مشخص متمرکز هستیم: 1. استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا 2. مدیران کسب و کارهای کوچک 3. متقاضیان دریافت خدمات حقوقی خانواده 4.متقاضیان خدمات مهاجرت 5. بازاریان متقاضی خدمات وصول مطالبات تعداد بخش های عمودی (ورتیکال) این بازار بسیار زیاد است و ما هنوز راجع به اینکه بیشتر روی کدام بخش متمرکز شویم، به جمع بندی نرسیدیم. با این حال گمان می کنیم با توجه به ماهیت پلتفرم ما بیشتر مراجعان ما در ابتدای کار کسانی باشند که نیاز به خدمات حقوقی کم ریسک و ارزان قیمت داشته باشند. تنظیم اسناد حقوقی و قراردادها از جمله انواع خدماتی هستند که بیشترین سهم از درخواست های منجر به ارائه سرویس را تا اینجای کار به خود اختصاص داده اند. گمان می کنیم در سال اول خدمات کم ریسک تر حقوقی بیشترین سهم از تراکنش های ما را به خود اختصاص دهند. روش درآمدزایی در حال حاضر ما دو مدل درآمدزایی اعتبارسنجی شده و فعال داریم که از ان طریق درامدهایی هم به دست آورده ایم. مدل اصلی ما، دریافت 10% از دستمزد وکلا و حقوقدانان است. بعد از اعلام رضایت دادخواه از خدمات دریافتی ما مبلغی را که او نزد پلتفرم گروگذاری کرده آزاد می کنیم و پس از کسر مبلغ پورسانت به حساب وکیل واریز می کنیم. مدل دوم درآمدزایی ما سود روزشمار کوتاه مدت بانکی مبالغی است که نزد سامانه گروگذاری شده اند که با توجه به مدت زمان متوسط یک ماه برای انجام کارها مبلغ قابل توجهی خواهد بود. هزینه ها هزینه های ما شامل سه سرفصل بازاریابی، منابع انسانی، و هزینه های عمومی و دفتری خواهد بود. طبق برآورد انجام شده هزینه های ما طی بازه 5 ساله جمعا معادل 121 میلیارد تومان خواهد بود که از این میان 72% آن مربوط به هزینه های بازاریابی، 16% آن مربوط به نیروی انسانی و 12% سایر هزینه های عمومی و دفتری خواهد بود. اطلاع رسانی تمرکز اصلی ما بر پیاده سازی استراتژی سئو خواهد بود. با تولید و انتشار محتوای با کیفیت در حوزه های مختلف حقوقی ترافیک ورودی خوبی از موتورهای جستجو داشته باشیم. با استراتژی های متفاوتی در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام حضور داریم و با ارائه محتوا و تعامل با مخاطبان در جذب انها به عنوان کاربران دادپرداز تلاش می کنیم. - تبلیغات دیجیتال: کمپین کلیکی ادوردز ، تبلیغات همسان و کلیکی در پلتفرم های یکتانت و ادنگاه و ای نتورک و ایران اد، اینفلوئنسر مارکتینگ با استفاده از پلتفرم شورند و تبلیغات در کانال های تلگرام -بروشورهایی حاوی توضیح نحوه کار و مزایای دادپرداز و معرفی دادپرداز به صورت مستقیم در مراکز حقوقی و دادگاه ها -حضور در رویدادها مانند روز حقوق کسب و کارها و رویداد جاده ابریشم و برگزاری رویداد "مدرسه تابستانی حقوق فناوری اطلاعات" با همکاری "خانه اندیشمندان علوم انسانی" -توسعه ویژگی های رایگان جذاب برای مخاطبان هر دو سمت پلتفرم: مانند سیستم پرسش و پاسخ، گیمیفیشن برای وکلا، نرم افزار محاسبه گر برای وکلا و ... مزیت رقابتی 1. سیستم پرداخت مرحله ای 2. رابط کاربری تعاملی (Conversatinal UI) 3. سرویس مددکاری حقوقی 4.سیستم حل اختلاف 5. گیمیفیکیشن وکلا موارد ذکر شده دارای پیچیدگی فنی است که اگرچه کپی کردن ایده و محصول ما را غیر ممکن نمی کند، ولی ان را برای رقبا دشوار می کند. با این حال مزیت اصلی تیم دادپرداز، خود اعضای تیم هستند. تیم ما شامل افرادی با مهارت های متمایز است که حضور همه آنها در کنار هم در این تیم باعث رشد سریع کار خواهد شد. دستاوردها خیر در رقابت استارتاپی راه ابریشم شرکت کردیم ولی مقامی نیاوردیم. البته از نظر ما روال داوری نامشخص و مبهم بود در این سلسله تویت در این خصوص توضیحاتی داده شده است: https://twitter.com/mahdifarimani/status/1053913034492690432?s=19