سما، سامانه هوشمند مدارس و سرویس مدارس بوده که پاسخگوی نیاز والدین، دانش آموزان، کادر آموزشی و ناوگان حمل و نقل سرویس مدرسه در قالب اپلیکیشن و وب است.

"سما"سامانه‌ی هوشمند اتوماسیون خدمات آموزشی، سرویس مدرسه و فعالیت های مرتبط با امور دانش آموزان در بستر وب می‌باشد. که امکانات ارتباطی مناسبی را برای کاربران و سازمانهای مربوطه ایجاد می نماید و با بهینه سازی فرآیند های مربوط به امور دانش‌آموزان، منجر به کاهش هزینه های سازمان‌ها، افزایش بهره وری، ارتقاء سطح امنیت دانش‌آموزان و تسهیل در ارائه خدمات آموزشی می گردد. و یک سیستم مدیریتی و ارتباطی کاملا تخصصی و بومی منطبق با نیازهای کاربران در حوزه مسائل دانش آموزان می باشد. سما با طراحی زیبا و منحصر ‌به فرد، ارتباطی سریع، کم‌هزینه و آسان را میان والدین، مدارس و رانندگان سرویس ایجاد میکند وبا فراهم ساختن امکان مشاهده مستقیم و لحظه به لحظه موقعیت سرویس دانش آموزان توسط والدین، شرایطی را فراهم می‌سازد تا اولیا نیز بتوانند مستقیما و بدون صرف وقت به کنترل وضعیت سرویس فرزند خود بپردازند. و سرعت سرویس دانش آموز، مسیر رفت و برگشت، خارج شدن احتمالی سرويس از مسیر مورد نظر و پیاده و سوار شدن دانش اموزان را به اطلاع اولیا و مدرسه برساند. اندازه بازار بازار هدف و مشتریان نهایی : - والدین - رانندگان - شرکت های حمل و نقل - مدارس - سازمان تاکسیرانی - شهرداری - آموزش پرورش - صاحبان کسب و کار - نهادهای مرتبط به امور آموزشی - نهادهای مرتبط با خدمات خودرو(فروشگاه لاستیک، تعمیرگاه ها، لوازم یدکی،...) - موسسات بیمه(بیمه خودرو، بیمه دانش آموزی، والدین، شخص ثالث و ...) حجم تقاضای کل بازار اصفهان 85960 کاربر، اعم از والدین، رانندگان، مدارس و شرکت های حمل و نقل سرویس مدرسه، متقاضی خدمت مورد نظر در سال براورد می‌شود که هدف ما در این طرح کسب و کار دستیابی به 70% دانش آموزان و رانندگان، 100% شرکت های حمل و نقل سرویس مدرسه و 30% مدارس؛ یعنی ارئه خدمت به 59823 کاربر در سال اول در ظرفیت اسمی می باشد. بازار هدف بازار هدف سما را می‌توان متشکل از مجموعه‌ای از خانواده آموزش، خانواده حمل و نقل، خانواده والدین و کسب و کارهای مرتبط دانست که به شرح زیر خواهد بود: - والدین - رانندگان - شرکت های حمل و نقل - مدارس - سازمان تاکسیرانی - شهرداری - آموزش پرورش - صاحبان کسب و کار - نهادهای مرتبط به امور آموزشی - نهادهای مرتبط با خدمات خودرو(فروشگاه لاستیک، تعمیرگاه ها، لوازم یدکی،...) - موسسات بیمه(بیمه خودرو، بیمه دانش آموزی، والدین، شخص ثالث و ...) هر یک از نهادهای فوق بیش از بیست خدمت از سما دریافت می‌کنند که تعدادی از این خدمات به صورت رایگان و تعدادی نیز دارای هزینه است. روش درآمدزایی اهداف و ارزش های تقدیمی پروزه "سما" را میتوان در قالب های زیر بیان نمود : 1- اهداف غیر انتفاعی 2- اهداف غیر اجباری 3- اهداف انتفاعی مدل‌های درآمدی سما از اهداف غیر انتفاعی تامین می‌گردد که بنا بر تحقیقات بازار و طرح تجاری سما، جریان نقدی این پروژه به صورت زیر استخراج گردیده است: منابع درآمدی پروژه مذکور را می‌توان به دو دسته کلی: الف) درآمد های ثابت ب) درآمد های متغیر تقسیم نمود. همچنین می‌توان با تشکیل باشگاه مشتریان فضایی را فراهم ساخت که به نوعی تقاضا کننده و عرضه کننده خدمات، از رفاه بالاتری برخوردار گردند . ردیف شرح جمع کل 1 ثابت 1،295،000،000 2 متغیر 8،095،405،000 مجموع درآمدها 9،390،405،000 هزینه ها برای دست یابی به اهداف بیان شده لازم است هزینه هایی صورت پذیرد تا سامانه مذکور، تولید، عملیاتی و در بازار پایدار بماند. هزینه های مورد نیاز پروژه را می‌توان به دو دسته کلی: الف) هزینه های ثابت 2) هزینه های متغیر تقسیم نمود. 1. تجهیزات اولیه 2. نیروی انسانی و هزینه های حقوق و دستمزد 3. تجهیزات اداری 4. ساختمان و اجاره 5. انرژی (آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت) 6. نگهداری فنی (سرور، پنل پیامکی و...) 7. استهلاک هزینه های متغیر رديف شرح واحد قیمت واحد هزینه كل 1 تحلیل بازار 360روز 300،000 108،000،000 2 تولید محتوای تبلیغاتی 10 5،000،000 50،000،000 3 تبلیغات 10نفر 15،000،000 150،000،000 4 آموزش و نمایشگاه 3 20،000،000 60،000،000 5 نصب و راه اندازی برای شرکت ها و مدارس 103 100،000 10،300،000 6 هزینه های متفرقه و پیشبینی نشده 1 100،000،000 100،000،000 جمع - - 478،300،000 اطلاع رسانی بازاریابی این محصول و خدمت بر پایه رهبری بازار انجام پذیرفته و عمده مشتریان تنها با آشنایی از خدمات و آموزش نحوه کارکرد برنامه، مایل و قادر به استفاده از خدمات ارائه شده خواهند بود. لذا تیم بازرگانی طاهاتک با طراحی و فراهم سازی محتوای تبلیغاتی از قبیل: موشن گرافی، اینفوگرافی، تراکت، برشور، کاتالوگ، داده های مجازی و... این محصول را به جامعه هدف معرفی نموده است. استراتژي هاي تبليغات: الف) برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب مانند حضور در نمایشگاه‌ها، درج خبر و مقالات در مجلات تخصصی، ایجاد سایت و پایگاه اطلاع رسانی و خبرنامه و ... می‌باشد. ب) معرفی مشخصات و مزایای محصولات در کاربردهای گوناگون ج) مذاکره مستقیم با مشتریان و مدیران موسسات و نهادها د) برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی جهت آشنایی بیشتر با خدمات سامانه ن) فعالیت در فضاهای مجازی و) ساخت کلیپ های آموزشی و معرفی محصول ه) توزیع تراکت، برشور، کاتالوگ و... در بین مشتریان و... مزیت رقابتی نقاط قوت  تیم اجرایی متخصص و کارآمد  بهرمندی از مشاوران خبره اقتصادی و دانشگاهی  کم هزینه بودن فرآیند تولید محصول  امکان طراحی محصول برای کاربردهای خاص  قیمت مناسب و کیفیت مطلوب محصول  امکان توسعه محصولات متنوع برای کاربردهای گوناگون  بومی بودن هسته اصلی نرم افزار  طراحی شده متناسب با فرایند واقعی و نیاز کاربران نقاط ضعف:  عدم اعتماد مصرف کننده به محصولات جدید  نداشتن تجربه عملی کافی در زمبنه مسائل مدیریت و اجرای پروژه  امکان جدایی اعضای تیم اجرایی به دلایل گوناگون تهدیدها:  عدم ثبات بازار داخل  تغییرات سیاسی و اقتصادی در کشور  به خطر افتادن منافع افراد ذی نفع به علت شفاف سازی در بحث قیمت ها و حقوق مشتریان فرصت‌ها:  عدم وجود محصولی با این ویژگی ها و امکانات در کشور  وجود بازار گسترده و نیاز بالقوه و بالفعل به این محصول  امکان تأمین دستگاه‌ها و ابزار تولید در داخل کشور و تکنولوژی ساده تولید  وجود بازار انحصار ناقص برای این محصول  جامعیت خدمات در حوزه آموزشی، حمل و نقل، اداری و...  احساس نیاز والدین برای تامین امنیت فرزندان دستاوردها * انتخاب شرکت و محصول به عنوان محصول دانش بنیان * انتخاب پروژه و شرکت توسط تیم فاوای شهرداری و تاکسیرانی اصفهان * کسب مجوز فناوری از شهرک علمی و تحقیقاتی *

قونقا

قونقا

  • نرم افزار سفارش آنلاین تاکسی
هیترو

هیترو

  • نسل جدید تاکسی
مسیر طلایی

مسیر طلایی

  • هوشمند سازی پخش مویرگی با تهیه نقشه های مناسب و به کارگیری نرم افزارهای حمل ...