جایگزینی تکنولوژی قدیمی موتور القایی با تکنولوژی ِDirect Drive که مزایای زیر را داراست : مصرف انرژی تا ۷۰% کمتر ، بدون تسمه ، عمر بالا و صدای پایین
جایگزینی تکنولوژی قدیمی موتور القایی با تکنولوژی ِDirect Drive که مزایای زیر را داراست : مصرف انرژی تا 70% کمتر ، بدون تسمه ، عمر بالا و صدای پایین
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) با توجه به بررسي هاي صورت گرفته در پژوهشگاه نيرو و آمار وزارت صنايع حداقل 18 ميليون دستگاه كولر در كشور نصب گرديده است. و ساليانه دو و نيم ميليون موتور كولر و يك ميليون كولر جديد در ايران ساخته مي شود. از طرفي اين بازار بزرگ سالهاي زيادي است كه از لحاظ فني بدون تغيير بوده است و هيچ نوآوري قابل بياني در اين محصول رخ نداده است. از مشكلات عمده اين محصول مصرف انرژي بالا مي باشد. در صورتي كه ميانگين مصرف اين كولرها 500 وات در نظر گرفته شود در سه ماه تابستان به ميزان 9 گيگاوات به بار شبكه برق اضافه مي گردد. با استفاده از موتورهاي BLDC در كولرهاي آبي مي توان اين ميزان مصرف را تا ميزان 45% كاهش داد، ضمنا ضريب قدرت اين كولرها به مقدار نزديك به يك افزايش خواهد يافت. به همين دليل اين پروژه در اولويت هاي پژوهشگاه نيرو قرار گرفته است. محصول شركت الكتروموتورآريا يك موتور مغناطيس دائم با روتور خارجي مي باشد كه داراي بازده بسيار بالا بوده و باعث حذف تسمه و ايجاد مزيت فراوان براي مشتري نهايي و همچنين صنعت برق و محيط زيست مي گردد. اندازه بازار بازار ایران : در ایران طبق بررسی هایی که با کمک پژوهشگاه نیرو و این شرکت صورت گرفته است 23 میلیون کولر آبی نصب شده است. همچنین سالانه حدود 2 میلیون موتور کولر آبی ( فقط موتوژن و الکتروژن) تولید می گردد که ازین تعداد 950 هزار عدد کولر جدید تولید می شود و باقی در محل تعویض مصرف می شوند! کل بازار هواساز ها ( که از دیگر مصارف تهویه مطبوع هستند) سالانه 300هزار دستگاه است. بازار هدف با در نظر گرفتن ویژگی های منحصربفرد این محصول و قیمت بالاتر ( 40درصد موتور گران تر می شود و محصول نهایی 15-20 درصد) وسایر رقبا ( موتوژن و الکتروژن) می تواند در سالیان ابتدایی به راحتی 10 درصد کل بازار را تسخیر نماید. بازار هدف می تواند در ابتدا 10 درصد مرفه مشتریان سیستم های مطبوع باشد که بدنبال تغییرات و بازدهی بهتر در محصولات گذشته هستند که قریب به 40 سال است بدون تغییر به مشتریان ارائه می گردد. یکی دیگر از بازارهای هدف در ابتدا مشتریان خارجی است که قیمت مصرف انرژی گاها در این کشور ها به 10 برابر ایران می رسد و با استفاده ازین محصول می توانند هزینه های مصرف انرژی خود را تا 50 درصد پایین بیاورند. روش درآمدزایی تبليغات تلويزيوني از طريق پژوهشگاه نيرو و معاونت علمي رياست جمهوري، استفاده از فضاي مجازي، فروش انحصاري به يكي از توليد كنندگان مطرح (مذاكرات اوليه صورت گرفته است) بعد از فاز اول ورود به بازار لوازم يدكي و ارتباط با مشتري نهايي- ورود به بازار كشورهاي همسايه از جمله عراق - ابتدا عقد قرارداد های B2B یا OEM و تولید برای کولرسازهای مطرح که می تواند به صورت انحصاری باشد. - گسترش بازار و تولیدات - تولید انبوه و حتی B2C هزینه ها با توجه به این تمامی هزینه های طراحی ،R&D، کسب استانداردها ، تولید پایلوت و .... صورت گرفته است. تنها شرکت نیازمند جذب سرمایه برای تامین هزینه های قبل ار بهره برداری و افزایش ظرفیت تولید است : - ماشین آلات تولید : 1.2 میلیارد تومان - مواد اولیه تولید :4.8 میلیارد تومان - هزینه های جانبی :300 میلیون تومان - نیروی انسانی :300 میلیون تومان اطلاع رسانی تبليغات تلويزيوني از طريق پژوهشگاه نيرو و معاونت علمي رياست جمهوري، استفاده از فضاي مجازي مزیت رقابتی - هزينه توليد انبوه قابل رقابت با تكنولوژي موجود - كاهش هزينه برق - عمر بالاتر دستگاه - تعميرو نگهداري كم تر - كنترل دبي هوا - ميزان آلودگي صوتي پايين - حذف تسمه و پولي - كنترل پيوسته سرعت از دور صفر تا دور نامي - بستر مورد نیاز خانه هوشمند _BMS دستاوردها این طرح در رقابتی که توسط پژوهشگاه نیرو برگزار شده است در رقابت با 7 شرکت دیگر (موتوژن ، الکتروژنو غیره) توانسته موتور BLDC خود را با بالاترین امتیاز تست نماید. از ابعاد مختلفی مانند : قیمت تمام شده - نویز - بازده - هوادهی - هارمونیک توسط این ارگان تست شده است. همچنین برای این محصول استاندارد ملی ایران و اروپا CE کسب شده است