سامانه ی حمل و نقل کالای بین شهری است که هدف آن ایجاد شفافیت و سادگی در فرآیند اتصال بین صاحبان کالا و رانندگان است.
سامانه ی حمل و نقل کالای بین شهری است که هدف آن ایجاد شفافیت و سادگی در فرآیند اتصال بین صاحبان کالا و رانندگان است.
در فرآیند سنتی، صاحبان کالا در زمان ارسال بار به سایر شهرستان های کشور باید برای مقایسه ی خدمات و قیمت ارائه شده توسط شرکت های باربری مختلف از طریق تلفن و بسیار زمانبر این کار را انجام دهند و یا اگر بخواهند از موقعیت لحظه ای بار اطلاع یابند این کار امکان پذیر نیست. هم چنین رانندگان همواره از عدم شفافیت در نحوه ی پرداخت کرایه و کمیسیون های بالا ناراضی هستند و برای پیدا کردن بار با کرایه ی مناسب باید از روش های مختلفی از جمله جستجوی در بین کانال های تلگرامی مختلف، تلفن یا مراجعه ی حضوری استفاده کنند. اکوبار سامانه ای است که به منظور ایجاد شفافیت و تسهیل در فرآیند حمل و نقل کالای بین شهری ایجاد شده است. در اکوبار رفتار تمامی کاربران امتیاز دهی می شود. به صاحبان کالا امکان مقایسه ی خدمات و قیمت ارائه شده توسط شرکت های باربری مختلف را می دهد و هم چنین میتوانند در صورت تمایل بار را در طول مسیر پیگیری کنند. هم چنین رانندگان می توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی و نوع ماشین خود به جستجوی بار بپردازند و از خدمات اضافی در نظر گرفته شده در سیستم از جمله محل اسکان و سایر تخفیف ها استفاده کنند. اندازه بازار با توجه به آمار سالنامه وزارت راه، در سال 96 تعداد 30 میلیون سفر جابه جایی کالا با بارنامه انجام شده است. نزدیک به نیمی از این سفرها در شش استان پرتردد کشور انجام می شود. بازار هدف در سه سال آینده استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، خوزستان و هرمزگان استان های هدف برای تمرکز جهت جذب بار هستند که این استانها بیشترین تعداد بار را از مبدا یزد دارند و در دوره ی آزمایشی اجرای اکوبار هم بیشترین تعداد بارها از این استان ها بودند. روش درآمدزایی در سه سال آینده در آمد اکوبار دریافت 0.1درصد از کمیسیون حمل کالا از شرکت های باربری می باشد. هم چنین بعد از سه سال منبع درآمدی تبلیغات نیز در نظر گرفته شده است. هزینه ها هزینه های اکوبار در سه بخش بهبود زیرساخت، تبلیغات و کسب بیشتری از بازار و هم چنین نیروهای پشتیبانی و توسعه ی محصول در نظر گرفته شده است. در یک سال آینده هزینه های در نظر گرفته شده برای رسیدن به تعداد 31هزار حمل بار موفق، در بخش بهبود زیر ساخت 193 میلیون تومان، توسعه ی محصول و نیروی کار 606 میلیون تومان و بخش تبلیغات 94 میلیون تومان پیش بینی شده است. در مجموع هزینه ی سال اول 890 میلیون پیش بینی شده است اطلاع رسانی بخشی از اطلاع رسانی از طریق تماس های تلفنی نیروهای پشتیبانی با رانندگان انجام می شود. از طریق ارتباط با پایانه های حمل و نقل، شرکت های حمل و نقل، شهرک های صنعتی شهرهای هدف بخش دیگری از تبلیغات و معرفی انجام می شود. مزیت رقابتی تا کنون کاربران سامانه ی اکوبار شامل صاحبان کالا و رانندگان ؛ برای رفع نیازهای خود به صورت سنتی، از تلفن، مراجعه حضوری، کانال های مختلف تلگرامی برای رفع نیاز خود استفاده می کنند. با استفاده از سامانه ی اکوبار، رانندگان قادر هستند برای یافتن بار در هر منطقه از کشور و با هر نوع ماشین از اپلیکیشن اکوبار درخواست خود را ارائه دهند.هم چنین صاحبان کالا به داده جامعی از رانندگان دسترسی دارند.اکوبار نسبت به سایر رقبا سیستم جامع پیشنهاد قیمت را دارد. به این معنی که در صورت تمایل صاحب بار برای اجرای مناقصه، رانندگان می توانند برای بارهای ارائه شده پیشنهاد قیمت دهند و صاحب کالا می تواند از بین قیمت های ارائه شده بهترین را انتخاب کند. با توجه به تخصص هسته ی تیم اکوبار در هوش مصنوعی، سیستم ارزیابی کاربران با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. از جمله مواردی که در حال حاضر برای اکوبار متفاوت از سایر رقبای بزرگ می باشد، منطقه ی جغرافیایی اجرای اکوبار است که تا 3 سال آینده شهرهای جنوبی کشور تمرکز دارد در صورتی که سایر رقبای بزرگ بر استان های شمالی متمرکز هستند.
توضیح اکوسیستم: بر اساس غیرفعال بودن وبسایت، این استارتاپ شکست خورده محسوب می شود.