استخدام، آموزش و نگهداری از نیروهای انسانی در کافه و رستوران ها
طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) چندین هزار کافه و رستوران در کشور وجود دارند و مهم ترین چالش و مولفه این کسب و کارها نیروی انسانی آنها است و از طرف دیگر هزاران متقاضی کار نیز در این صنعت (یکی از مهم ترین آنها قشر دانشجو) وجود دارند اما در حال حاضر هیچ منبع و ملاک معتبری برای جذب این نیروها و در ادامه آموزش و مدیریت صحیح آنها وجود ندارد و متاسفانه کمتر دیده شده که به این افراد با نگاهی حرفه ای برخورد شود. و از حنبه ای دیگری خود این پرسنل همیشه به دنبال فضایی بوده اند برای تبادل اطلاعات و معاشرت های کاری کاراکتر آماده تا دانش تخصصی این فضای کاری حرفه ای را بسازد و تبدیل به مرجع تخصصی در این بخش از صنعت کافه داری بشود. کاراکتر در ابتدا با ایجاد فضایی برای پست آگهی استخدام و درواقع اتصال کارجو به کارفرما کار خودرا آغاز خواهد کرد و سپس با راه اندازی بخش آموزش آنلاین و آفلاین خود و در مرحله بعد با فراهم نمودن امکانات رفاهی برای پرسنل کافه ها ادامه خواهد داد. و در آینده امکان ثبت نظر و پیشنهاد برای مشتریان این کافه ها و همچنین پیشنهاد کافه به مشتریان را فراهم خواهد کرد. اندازه بازار باتوجه به اینکه تحقیق مناسب و علمی در این صنعت صورت نگرفته است و طبق تحقیقات انجام شده توسط تیم کاراکتر در سال ۱۳۹۵ حدود ۴ هزار کافه در تهران ثبت شده اند و همچنین طبق تحقیق دیگری حدفاصل میدان فردوسی و انقلاب، بادرنظر گرفتن حدود ۲ خیابان بالاتر و پایین تر حدود ۷۰۰ کافه مشغول بکار هستند. که با درنظر گرفتن اینکه هر کافه حداقل میتواند با ۲ نفر پرسنل فعالیت کند میتوان پیش بینی کرد که تعداد زیادی از افراد هستند که میتوانند مخاطب این پلتفرم باشند. و با تعمیم دادن این آمار و ارقام به کل کشور میتوان پیش بینی کرد که جامعه ای که کاراکنر با آن روبرو است بسیار وسیع و گسترده می باشد. در کنار پرسنلی که در حال حاضر مشغول به کار هستند باید قشری دانشجو و دیگر افراد جویای کار در این صنعت را نیز در نظر گرفت که در سطح کل کشور گستره مخاطب وسیغی را دربر میگیرد. و در نهایت باتوجه به فازهای پروژه کاراکتر کلیه مشتریان کافه و رستورانها در کشور نیز در آینده جزو مخاطبین کاراکتر خواهند بود. بازار هدف در سال اول کاراکتر بر روی کافه ها تمرکز خواهد داشت تا اعتماد آنها را جلب نماید و از طرف دیگر بر روی افراد جویای کار در این صنعت که با تشکیل تیم های کاری با کافه ها وارد مذاکره خواهد شد و در طرف دیگر با دانشگاه تا بتواند قشر دانشجو را درگیر نماید. که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در ابتدا در مناطق ۱و۲و۶و۱۲و۱۳ تهران کار خواهد شد و با هدف جذب دانشجوها در دانشگاه های تهران (بخصوص رشته های هنری)، شهید بهشتی، آزاد هنر و معماری رویدادهایی برگزار خواهد کرد. و در سال دوم کافه های با دیگر مناطق تهران همکاری خواهد کرد و در سال سوم به شهرهای دیگر وارد خواهد شد. روش درآمدزایی در فاز اول از دو طریق ۱- هزینه آبنومان ماهانه کافه ها برای استفاده از خدمات کاراکتر ۲- هزینه درج آگهی برای جذب کارجو در کاراکتر در فاز دوم از دو طریق ۱- پرداخت هزینه جهت برخورداری از خدمات اضافی و آموزش از طریق کاراکتر ۲- پرداخت هزینه برای تبلیغات هزینه ها هزینه های سال اول برای راه اندازی کاراکتر به شرح ذیل می باشد : ۱- نیروی انسانی :‌ ۱۴۶ میلیون تومان ۲- اداری : ۳۰ میلیون تومان ۳- فنی : ۱۸ میلیون تومان ۴- مارکتینگ : ۱۰۰ میلیون تومان اطلاع رسانی اطلاع رسانی اصلی از طریق خود کافه ها و پرسنل آنها انجام خواهد شد ۱- راه اندازی شبکه های اجتماعی خود کاراکتر ۲- برگزاری ایونت برای کافه داران و پرسنل خود کافه ها بصورت جداگانه ۳- برگزاری ایونت در دانشگاه ها ۴- ثبت آگهی در مجله های تخصصی که در کافه ها وجود دارند ۵- درج پوستر در کافه ها ۶- شرکت در نمایشگاه تخصصی قهوه ( که محفل بزرگی است کافه دارها و مخاطب های آنها) مزیت رقابتی در حال حاضر کافه ها مرجع مشخص و معتبری برای درج آگهی و جذب نیرو ندارند تعدادی صفحه مجازی با مخاطب های محدود وجود دارند که صرفن آگهی درج میکنند اما در کارکتر هر کافه و هر فرد صفحه و رزومه کاری حرفه ای مشخص به خودش را دارد و کافه دار میتواند رزومه افراد را بررسی کند و نظرات دیگر کافه هایی که فرد در آنها فعالیت داشته است را مشاهده نماید در عین حال فرد جویای کار نیز میتواند از کافه مورد نظر اطلاعات کافی کسب نماید و میتواند نظرات افرادی که تا به حال در آنجا فعالیت داشته اند را نیز مشاهده کند که این شفافیت باعث خواهد شد کاراکتر تبدیل شود به مرجعی قابل اعتماد برای هر دو مخاطب. از امکانات دیگر میتوان به موارد زیراشاره کرد: ۱- پیشنهاد کار به کارجو براساس محل زندگی یا دانشگاه فرد ۲- ثبت فیش حقوقی ۳-گزارش ارزیابی عملکرد پرسنل ۴-مدیریت زمان حضور و غیاب پرسنل ۵- صفحه اختصاصی برای هر کافه و هرپرسنل برای آموزش ۶- استفاده از امکانات رفاهی ( مانند باشگاه های ورزشی، اسنپ، آموزشگاه زبان و ...) برای پرسنل کافه ها با مدیریت خود کافه و بر اساس عملکرد پرسنل دستاوردها دستاورد اصلی تجربه انجام این کار در مجموعه ای با ۱۳۰ نفر پرسنل است.