برند درسا در سال 1370 با ایده تولید محصولات چرمی و توسط امیر کاظم نورمحمدی و شاهین فاطمی خلق شد. آن ها اولین گام های تولید را در کارگاهی 15 متری و با تولید ملزومات چرمی مانند کمربند و جاسویچی برداشتند، پرورش تفکر کارآفرینی و عشق به تولیدِ محصول باکیفیت ِ آن ها را در مسیر رشد جهانی قرارداد. مأموریت خالقان برند درسا، تولید محصول باکیفیت و بانام ایرانی بود که در جهان شناخته شود، به همین خاطر تنها هدف آن ها بزرگ شدن متراژ کارگاه تولیدی نبود. شاهین فاطمی و امیر کاظم نورمحمدی با تلاش های هدفمند خود توانستند در سال 1378 کارخانه ای مجهز و به وسعت 2000 متر را افتتاح کنند. ازاین رو، اولین دهه از داستان درسا با کارآفرینی و توسعه هدفمند تولیدِ محصولات چرمی به اتمام رسید.

دهه دوم از داستان با رویکرد توسعه دانش محورِ زیرساخت های برند آغاز شد، به همین سوی، خالقان درسا توانستند گام بلندی در مسیر جهانی شدن بردارند. در دهه اندیشه ، درسا به عنوان برند باکیفیت ایرانی ثبت و شناخته شد و محصولات خود را در اولین فروشگاه تخصصی خود در تهران عرضه کرد.

در عصر اندیشه، شاهین و امیر کاظم موفق شدند به عنوان برندی پیشرو ،فروشگاه های تخصصی بیشتری را بانام درسا در نقاط مختلف ایران افتتاح کنند و این رویکرد موجب شد، ایرانیان با مفهوم چرم اصیل و باکیفیت آشنا شوند.

اما تمام ارزش های برند تنها به تولید باکیفیت و اصیل ختم نمی شد، چراکه راهبران درسا می دانستند داشتن یک جایگاه فاخر در ذهن مخاطب ایرانی به توسعه عمیق تر ارزش ها نیاز دارد.

ازاین رو، هم زمان با توسعه تولید، فعالیت های دیگری مانند جذب و آموزش نیروهای متخصص جهت ارتقاء ارزش های سازمان، توسعه معماری محصول متناسب با سبک زندگی و نیاز مخاطب، ایجاد ارتباطات هدفمند با تبلیغات، توسعه دستگاه ها و روش ها و ارتقاء فضای فروش جدید را هم در دستور کار رشد سازمانی قراردادند.

دومین فصل از داستان برند درسا با کوله باری از اندیشه به اتمام رسید و فصل سوم با رویکرد سبک زندگی رقم خورد.

ورود درسا به سومین دهه از رشد بامطالعه بر رفتار مخاطب و شناخت فلسفه سبک زندگی آغاز شد، درسا در این دهه بیشتر بر استراتژی توسعه برند "Brand Extension" تمرکز کرد و اولین گام را با خلق برند تاج درسا برداشت، این برند با تلفیقی از چرم و طلا شکل گرفت که ظرافت و زیبایی آن در مدت زمان کمی مخاطبین بسیاری را مجذوب کرد. ساختار توسعه برند درسا ادامه یافت و حقیقت و شوق خلق سبک زندگی مدرن در آن می درخشید؛ به همین روی، در میانه دهه 90، خانه ای بارنگ هایی مملو از حال خوش زندگی بانام خانه درسا خلق شد؛ فروشگاه هایی با وسعت 2000 مترمربع و با بیش از 3000 محصول که افتتاح آن از تهران آغاز و به مرورزمان به اصفهان و مشهد هم رسید.

چهارمین برند گروه چرم درسا باهدف القا حس خوب زندگی در محیطی روح بخش، آرام و دل انگیز بانام درسا کافه خلق شد، فضای جان بخش که در سروصدای شهر شلوغ کمتر پیدا می شود. چرا که درسا باهدف خلق حس خوب در سبک زندگی مخاطب به توسعه و بهبود فضای فروشگاهی، افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود نیز پرداخت و در همین راستا با ایجاد برند کافه درسا به مفهوم اندیشه ای به سبک درسا طعم و عطر خوش را هم اضافه کرد