ماموریت پارک یزد جلوگیری از مهاجرت بی رویه نخبگان یزدی است

ماموریت پارک یزد جلوگیری از مهاجرت بی رویه نخبگان یزدی است

مراسم تکریم و معارفه معاونین پارک علم و فناوری یزد سه شنبه ۱۶ مهر ۹۸، با حضور محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری و معاون سابق پشتیبانی پارک یزد، احمدرضا فقیه خراسانی، معاون سابق فناوری و نوآوری پارک، حسین رحیمی، مدیر عمرانی و مسئول هماهنگ کننده امور پشتیبانی ستاد پارک، سید محمود زنجیرچی، مشاور رئیس در حوزه طرح، برنامه و بودجه پارک یزد، و جمعی از کارکنان پارک و مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک، در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمدمهدی لطفی، در این جلسه با بیان اینکه در مسائل اداری سازمان حتماً سلسله مراتبی وجود دارد و رعایت می شود، گفت: با وجود این باید در کارها همفکری و رفاقت حکفرما باشد و بتوانیم از یکدیگر بیاموزیم تا بهتر تصمیم بگیریم و بهتر اجرا کنیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات احمدرضا فقیه خراسانی، معاون سابق فناوری و نوآوری پارک، گفت: در طول سال هایی که در حوزه پژوهشی دانشگاه با ایشان همکار بودم در حوزه های فناوری، مالکیت فکری و برندینگ فناوری نکات بسیاری یاد گرفته ام و از ایشان خواهش کردم همچنان در پارک علم و فناوری بتوانیم از نظراتشان استفاده کنیم.
لطفی تصریح کرد: به منظور تسهیل و تسریع در اجرای تصمیمات در حوزه پشتیبانی فناوری تصمیم گرفته شد اختیارات مالی این حوزه به معاون فناوری و نوآوری پارک اعطا شود.
سرپرست پارک یزد، برنامه ی راهبردی پارک را برایندی از نظرات و افکار مجموعه ی پارک علم و فناوری دانست و گفت: ممکن است برخی روش ها و موارد آن با توجه به مقتضیات زمانی و شرایط کنونی نیاز به تغییراتی داشته باشد، اما تلاش ما اجرای این برنامه خواهد بود.
لطفی بار دیگر پاسخگویی و شفافیت را محور مدیریت خود معرفی کرد و گفت: اتفاق نظر در تصمیمات را عامل موفقیت آن ها در اجرا می دانم و معتقدم بازخوردگیری و اعمال بازخوردها می تواند تصمیمات را در اجرا به موفقیت نزدیکتر کند.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد ماموریت دارد از مهاجرت بی رویه ی نیروهای نخبه و تحصیل کرده ی استان جلوگیری کند، گفت: این یک ماموریت بسیار سخت است و از مدیران عامل شرکت ها می خواهم در مورد اینکه چگونه در راستای انجام این ماموریت می توانند موثر باشند، فکر کنند.
لطفی تصریح کرد: درانجام این ماموریت مهم پارک که نیاز به توجه ویژه دارد بر روی کمک تک تک افراد حساب باز کرده ایم و بر این باوریم که پارک یزد می تواند با تکیه بر بدنه ی خود یکی از پارک های پیشرو در کشور باشد.
وی ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک یزد در طول فعالیت حدود شش ساله ی خود، در سمت ریاست پارک ابراز امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم همچنان از وجود و فکر ایشان در پارک و اکوسیستم نوآوری استان بهره مند شویم.
سرپرست پارک یزد نقش واحد عمرانی را در دوره جدید برای پارک بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از مهندس رحیمی، مدیر این واحد خواستیم در عین حضور در این سمت، درحوزه ی پشتیبانی از ستاد پارک نیز کمک کند.
وی با بیان اینکه در حوزه ی طرح، برنامه و بودجه با وجود انجام اقدامات مناسب، برخی از بحث های بودجه ای مغفول مانده است، گفت: با توجه به سوابق بسیار ارزشمند دکتر زنجیرچی در دانشگاه یزد، از ایشان خواستیم که در این حوزه به ما کمک کنند.
احمدرضا فقیه خراسانی، معاون سابق فناوری و نوآوری پارک در این جلسه ضمن تبریک به سرپرست پارک یزد به خاطر انتخاب شایسته معاون فناوری و نوآوری پارک، گفت: امیدوارم کمبود ها و کاستی های کار من را در طول این سال ها مورد اغماض قرار دهید و خوشحالم کسی معاون پارک شده است که واقعا شایسته ی این مقام است.
فقیه خراسانی با بیان اینکه هر کس دوره ی کوتاهی در پارک باشد و طعم شیرین خدمت به شرکت های پارک را بچشد شیفته خدمت به آن ها خواهد شد گفت: من به این مجموعه علاقه داشته و هر گاه خدمتی از دستم برآید دریغ نخواهم کرد.
شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت امروز مجموعه ی پارک حاصل همکاری همه ی ما بوده و هیچکس در موفقیت ها یا احیاناً شکست ها به تنهایی نقش نداشته است، گفت: از حسن نظر سرپرست پارک یزد نسبت به خود تشکر می کنم و امیدوارم همچنان بتوانیم از نظرات و آرای دکتر فقیه خراسانی در موارد مختلف بهره ببریم.

حسین رحیمی، مسئول هماهنگ کننده امور پشتیبانی ستاد پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه ضمن تشکر از حسن اعتماد سرپرست پارک یزد، گفت: امیدوارم با لطف الهی بتوانم به خوبی از عهده این مسئولیت برآیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات شهرام شکوهی، معاون سابق پشتیبانی پارک یزد، گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار ایشان و با راهنمایی هایشان جایگاه و برند پارک را ارتقا داده و در راستای چشم انداز تعریف شده برای پارک گام های عملی و جدی برداریم.
سید محمود زنجیرچی، مشاور رئیس در حوزه طرح، برنامه و بودجه پارک یزد نیز در این نشست با بیان اینکه به درخواست سرپرست پارک یزد به صورت پاره وقت در پارک خدمت خواهم کرد، گفت: امیدوارم بتوانم در این سمت اقدامات موثری برای پارک انجام داده و تاثیرگذار باشم.
وی رسالت خود را در دو بخش بودجه ای و مالی و ساختار و روش ها دانست و گفت: در مورد بخش ساختار و سیستم و روش ها می توانیم همکاری های خوبی با کارمندان و شرکت های پارک داشته باشیم و حاصل آن قدم های رو به جلو برای مجموعه ی پارک یزد باشد.
الهام خدابنده، نماینده بانوان پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از هیئت رئیسه ی قبلی پارک، گفت: معاون سابق فناوری و نوآوری پارک نگاه ویژه ای به حوزه ی بانوان داشته و زحمات بسیاری در این حوزه کشیدند.
وی افزود: امیدواریم با مدل های جدیدی که وارد پارک می شود اتفاقات خوبی را در پارک شاهد باشیم و همه بتوانیم با هم و در کنار هم برای ارتقای پارک علم و فناوری یزد تلاش کنیم.
گفتنی است در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات معاونین قبلی پارک تقدیر به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات