جلسه آشنایی باتجارب مدیران عامل شرکت های رادوین صنعت و ایده گستر صنعت

جلسه آشنایی باتجارب مدیران عامل شرکت های رادوین صنعت و ایده گستر صنعت

در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ایده پردازی تا نوآوری، جلسه آشنایی با تجارب علی جعفری زاده، مدیرعامل شرکت رادوین صنعت و علیرضا فرخ نیا، مدیرعامل شرکت ایده گستر صنعت، ۲۷ شهریور ۹۸ در مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، علی جعفری زاده، مدیرعامل شرکت رادوین صنعت در این جلسه با بیان اینکه مهم ترین موضوع در کسب و کار، داشتن شوق به کسب و کار و کارآفرینی است، گفت: در سال ۸۳ در رشته مکانیک دانشگاه یزد قبول شدم و پس از آن با دو نفر از دوستانم در یک شرکت در زمینه ی مخابراتی آغاز به کار کردم و در سال ۸۴ به جایی رسیدیم که شرکت پیشگامان به ما پیشنهاد داد که زیرمجموعه ی آن شویم.
وی افزود: در سال ۹۲ با هسته ی زینتک در پارک علم و فناوری یزد شروع کردیم و پس از رشد با شرکت رادوین صنعت ادامه فعالیت دادیم.
جعفری زاده با اشاره به اینکه وقتی برای اجرای ایده ای وقت و زمان کافی را نداریم آن را اسپین آف کنیم و با شرکت هایی دیگر آن را اجرا کنیم، گفت: آبنما ایده ای بود که به هنگام شروع رقبایی نیز داشت و کم کم کار به جایی رسید که به خاطر ساخت آبنما مجبور به انصراف از دوره دکترای خود شدم.
وی آبنمای باغ ملی یزد را از نمونه کارهای شرکت رادوین صنعت معرفی کرد و تصریح کرد: هدف ما ساخت آبنما قرار گرفت و می دانستیم چه مسیری پیش رو داریم و از کجا به کجا خواهیم رسید.
جعفری زاده با بیان اینکه ایده ۵ درصد از راه و انجام ایده ۹۵ درصد از مسیر است و چه بسیارند ایده هایی که به خاطر اجرای ضعیف شکست خوردند، گفت: وجود بازاریابی مناسب نیز از دیگر ملزومات هر شرکت است که باید در نظر گرفته شده، با مباحث مربوط به مارکتینگ به خوبی آشنا باشیم.
وی افزود: در مسیری که قدم می گذارید موانع بسیاری وجود دارد و افراد زیادی نیز به قطار شما سنگ خواهند زد باید با اراده قوی حرکت کنید و ناامید نشوید.
علی رضا فرخ نیا، مدیرعامل شرکت ایده گستر صنعت نیز با بیان اینکه هدف ما از تاسیس این شرکت ایجاد مرکز خدمات مهندسی با عنوان پشتیبان صنعت بوده است، گفت: از حدود سال ۸۴ با برنامه ریزی استراتژیک آشنا شدیم و زمان زیادی در این زمینه صرف کردیم که در حوزه ی کسب و کار این مورد بسیار کمک کننده است.
وی یکی از بهترین مدل ها برای پایداری شرکت را مدل بی سی جی دانست و گفت: مدل بی سی جی یا گروه مشاورین بوستون بیان می کند برای آنکه بتوانیم یک شرکت را حفظ کنیم به اولین چیزی که احتیاج داریم یک گاو شیرده (سهم بازار بالا و نرخ رشد پایین یا سود آور ترین) است تا هزینه های شرکت با این موضوع جبران شود.
فرخ نیا، مدیرعامل ایده گستر صنعت با بیان اینکه در زمان آغاز به کار برای بیزینس و تجارت خود آینده ای ۳ ساله یا ۵ ساله در نظر بگیرید، گفت: این مساله بستگی به ماهیت بیزینس دارد و باید در چشم انداز شرکت خود گردش مالی، محصول ستاره و .. را در آینده ترسیم کنید.
مدیرعامل شرکت ایده گستر صنعت با اشاره به اینکه آینده ی کشور ما به حوزه ی بین الملل بستگی دارد و شرکت هایی که دیدگاه و نگاه بین المللی ندارند به شکست محکوم خواهند بود، گفت: طریقه صحبت در مورد شرکت و بیزینس بسیار اهمیت دارد و استفاده از کلمات مناسب در نوشتن رزومه می تواند نظر مشتری را به سمت شما جلب کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات