نفوذ فناوری نانو در صنعت نفت گسترش می یابد

نفوذ فناوری نانو در صنعت نفت گسترش می یابد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری توسعه بازار و کاربرد محصولات و خدمات فناوری نانو در صنعت نفت و گاز میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بیژن زنگنه وزیر نفت امضا شد.

همزمان با آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو این تفاهم نامه در سالن خلیج فارس منعقد شد تا شاهد استفاده فناوری نانو در حوزه نفت و محصولات مرتبط با آن باشیم.

اهتمام وزارت نفت در حمایت از دانش بنیان هاقابل تقدیر است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم انعقاد این تفاهم نامه بیان کرد: اهتمام وزارت نفت در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها قابل تقدیر است. همچنین اقدام دیگر راه اندازی منطقه نوآوری نفت است که شخص وزیر پیگیر آن است.

ستاری ادامه داد: با این اقدامات در ۲ سال آینده زیست بومی شکل می گیرد که نیروی خلاق جوان در آن حوزه فعال هستند. زیست بومی که در آن محصولات شرکت های نفتی در داخل تامین می شود. امضای این تفاهم نامه نیز در همین راستا است تا شاهد شکوفایی و رونق فعالیت های دانش بنیان ها در صنعت نفت باشیم.

رونق و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری

در ادامه نیز بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به راه اندازی زیست بوم ری گفت: این اقدام نیز در راستای کمک به رونق و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری است. استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان حاضر از این نمایشگاه فعالیت های خوبی دارند که وزارت نفت با تمام توان از آنها حمایت می کند.

زنگنه ادامه داد: به طور کلی همان گونه که تا کنون از اقدامات فناورانه پژوهشگران حمایت کردیم این مسیر را ادامه می دهیم. اما این حرکت را سازمان یافته ادامه می دهیم تا در قالب قواعد متعارف به اهداف خود دست یابیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ارقام تقاضا در صنعت نفت نسبت به سایر بخش ها بالا است ابراز کرد: این تفاهم نامه علاقه و اهتمام دو نهاد را به توسعه کاربرد فناوری نانو در صنعت نفت نشان می دهد تا از این طریق شاهد تحول در این صنعت باشیم.

اهداف تفاهم نامه

بر اساس این گزارش، امضای این تفاهم نامه در راستای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مبنی بر شکوفایی اقتصاد دانش بنیان، مقابله با تحریم های ظالمانه و افزایش اشتغال نیروی انسانی متخصص انجام شد.

اهداف این تفاهم نامه استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری های نانو در صنعت نفت، توسعه و ارتقای فناوری نانو برای رفع نیازهای صنعت نفت و کمک به توسعه بازار شرکت های حوزه نانو است.

«تسهیل در ورود شرکت های نانو در لیست سازندگان/ خدمات دهندگان مورد تایید وزارت نفت»، «تدوین مدل های جدید قراردادی در خصوص استفاده از خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان و استارتاپی حوزه نانو»، «ایجاد زیرساخت های آزمایشگاهی تخصصی برای صدور گواهی نامه های کیفیت برای کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» و «ایجاد ساز و کاری جامع جهت احصاء نیازهای فناورانه وزارت نفت و مرتفع ساختن نیازها از طریق کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» از اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات