محصولات نانو ایران ساخت به ۴۵ کشور صادر می‌شود

محصولات نانو ایران ساخت به ۴۵ کشور صادر می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوازدهمین جشنواره فناوری نانو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره فناوری نانو گفت: برای سومین سال متوالی رتبه چهارم در حوزه نانو از آن ایران شد که نشان می دهد کمیت و کیفیت تولید علم را حفظ کرده‌ایم اما هدف ما کسب رتبه های بالاتر است.

سرکار ادامه داد: سال گذشته ۸۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه دستاوردهای خود را ارائه دادند که امسال به ۱۲۵ شرکت فناور افزایش یافت. همچنین افزایش ۵۰ درصدی و بیش از ۱۹۰ غرفه در نمایشگاه ایجاد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی  با اشاره به رشد علمی ایران در حوزه فناوری نانو در سال های اخیر ابراز کرد: سال ۲۰۱۰ با انتشار ۱۰ مقاله رتبه ۵۷ در حوزه نانو را داشتیم اما امروز این تولیدات علمی از مرز ۱۰ هزار مقاله در سال گذشته عبور کرد. همچنین در حال حاضر شاهد ایجاد ۲۲۰ شرکت تولیدی در حوزه نانو و بیش از ۶۱۰ محصول مورد تایید در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه محصولات نانویی ایران به ۴۵ کشور صادر می‌شود گفت: شاهد رشد ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی از بازار نانو هستیم. در سال ۱۳۹۶ بازار محصولات نانویی در ایران ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده و این میزان در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان شده است که بخشی از این بازار مربوط به کشورهای خارجی است.

به گفته سرکار، تمرکز ستاد امروز روی صنعتی سازی و صادرات محصولات است. همچنین هدف گذاری کرده ایم که تا سال ۱۴۰۴  به صادرات یک میلیارد دلاری  برسیم.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور ۱۳۹ نهاد فعال از امروز تا ۲۱ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد . در این دوره از نمایشگاه ۳۰ محصول جدید در بخش طرح های نوآورانه حضور خواهند داشت.

شرکت های صنعتی و شبکه تبادل، بخش توسعه فناوری، برنامه های تخصصی B۲B، تورهای دانشجویی و دانش آموزی، کارگاه های آموزشی، حضور دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از دیگر بخش های این دوره از نمایشگاه به شمار می روند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات