نامه انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در خصوص مهاجرت نیروهای متخصص

نامه انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در خصوص مهاجرت نیروهای متخصص

انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی طی نامه ای به دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تبیین مشکل کمبود منابع انسانی متخصص و راهکارهای مقابله با خروج این سرمایه ها از کشور پرداخت. متن نامه به این شرح است

جناب آقای دکتر ستاری
معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری
با سلام
احتراماً نظر به اقدامات شما طی سال های گذشته در خصوص رفع مشکلات کسب وکارهای اینترنتی و دانش بنیان و با توجه به مشکلات اقتصادی حال حاضر اکثر شرکتهای این حوزه، به ویژه مشکلات مربوط به منابع انسانی که در چند ماه گذشته به دلیل خروج نیروهای متخصص از کشور تشدید شده است، آمار نشان میدهد متاسفانه شرکت های ایرانی توانایی حفظ این نیروها درکشور را ندارند و با هر شکل و اندازه با این موضوع دست و پنجه نرم میکنند. بررسی های انجمن حاکی از این است که از تمام شرکتهای فعال در کشور ۱۰ % تا ۴۰ ٪ از نیروها طی یک سال گذشته از کشور خارج شده اند که با تخمین انجمن این تعداد معادل بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد فعال در این حوزه است.
از این رو انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی پس از طرح این موضوع با برخی از شرکت های فعال در این حوزه و بررسی مشکلات توسعه منابع انسانی، از جنابعالی درخواست دارد تا برای رفع این مشکل موضوع معافیت مالیات بر حقوق و حق بیمه سهم کارفرما و یا کارمند به منظور ایجاد مشوق های هرچند محدود در اختیار شرکتهای خلاق و دانش بنیان قرار گیرد.

در حال حاضر با توجه به حاد بودن مشکل مهاجرت نیروهای متخصص پیشنهاد میگردد دولت هرگونه اقدامی که می تواند شرایط مناسب برای حضور ایشان در کشور را محیا سازد در دستور کار قرار دهد. پیشاپیش از حسن عنایت شما کمال قدردانی را دارد.

شایان شلیله
دبیر انجمن صنفی کسب وکار اینترنتی

لینک اصل خبر در سایت انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

    منبع خبر

    انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب  کارهای اینترنتی)

    انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

    انجمن کسب و کارهای اینترنتی می کوشد تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی نقش آفرینان فعال در زیست بوم (اکوسیستم) فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه به حمایت

      نظرات