نشست آموزشی “استانداردسازی دانش‌بنیان” برگزار شد

نشست آموزشی “استانداردسازی دانش‌بنیان” برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، نخستین نشست استانی تبیین روند اجرایی نظام استانداردسازی محصولات دانش بنیان برگزار شد.
بنابراین گزارش، این نشست شامل دو بخش( نوبت صبح و عصر) تبیین روند اجرای نظام استاندارد سازی محصولات دانش بنیان برای کارکنان ستادی پارک علم و فناوری و اداره کل استاندارد قم و بخشی از شبکه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد به میزبانی پارک قم و معرفی انواع و راه‌کارهای اخذ استاندارد ویژه محصولات دانش‌بنیان برای شرکت‌های دانش‌بنیان در محل سالن همایش‌های اداره ‌کل استاندارد برگزار شد.
این نشست یک‌روزه با حضور سرکار خانم دکتر ملوّنی، مدیرکل محترم دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر درویش مدیرکل محترم دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد، دکتر سید حسین اخوان علوی رئیس محترم پارک علم و فناوری و جناب آقای مهندس آوری‌فرد، مدیرکل محترم اداره‌کل استاندارد استان قم برگزار شد.
در این نشست ابتدا مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه استان قم پایلوت مرحله دوم اجرای این طرح ویژه است گفت: بدون شک پارک علم و فناوری استان قم به عنوان محور و نماینده شرکت‌های فناور در نظام استاندارد‌سازی محصولات و خدمات دانش بنیان خواهد بود.
وی در ادامه به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری در زمینه استانداردسازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان پرداخت.
در بخش دیگری از این نشست، دکتر درویش مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ضمن تبیین انواع استانداردهای موجود در کشور گفت: اکثر کالاها و خدمات دانش‌بنیان به دلیل این‌که براساس فناوری ایجاد شده‌اند صلاحیت دریافت گواهی‌نامه‌های استاندارد را دارند و همکاران استاندارد ما برای بررسی کیفیت محصولات فناورانه و دانش‌بنیان باید به نظر تخصصی معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری که این شرکت‌ها را با معیارهای خاصی مورد شناسایی و تایید قرار داده‌اند اعتماد کنند.
دکتر اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری و مهندس آوری‌فرد مدیرکل اداره استاندارد استان قم نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم برای توسعه و تقویت ایجاد استانداردسازی محصولات دانش بنیان اعلام آمادگی کردند.
در بخش دوم این نشست که به میزبانی اداره کل استاندارد استان قم برگزار شد، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد به تبیین روند اجرای نظام استاندارد‌سازی محصولات دانش بنیان پرداخته و پاسخگوی نیازها و سوالات شرکت های فناور در این زمینه بودند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات