راهبردهای اصلی برنامه استراتژیک پارک علم و فناوری یزد و منطقه ویژه علم و فناوری

راهبردهای اصلی برنامه استراتژیک پارک علم و فناوری یزد و منطقه ویژه علم و فناوری

جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد روز سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ با حضور مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف و اعضای این شورا، در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، مسعود برومند در این نشست با تاکید بر لزوم تغییر در مسیر پیش رو در حوزه فناوری، گفت: اگر بتوانیم خوشه صنعتی را به شرکت های متوسطی که در مراکز نوآوری شکل می گیرند متصل کنیم این شرکت ها زنجیره تامین شرکت های بزرگتری می شوند که بازار را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر بازار بسیار متغیری در حوزه فناوری وجود دارد، گفت: معتقدم بخش خصوصی لوکوموتیو اصلی این حوزه است.
برومند منطقه ویژه را شبکه ای از نواحی نوآوری توصیف و ابراز امیدواری کرد: این نواحی به گونه ای به یکدیگر متصل شوند که یک شبکه قدرتمند را بسازند.
اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز در این نشست از برگزاری اردوی فناوری و نوآوری در هفته چهارم آبان ماه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این اردو که در آن مصطفی کریمیان اقبال و جمعی از مدیران صنعتی و دولتی حضور دارند، ترسیم مباحث آموزشی، فرهنگی و ترویجی در حوزه فناوری و نوآوری با نگاه به آینده است.
فداکار، توسعه اقتصاد دانش بنیان و شبکه سازی را از اهداف مهم منطقه ویژه علم و فناوری برشمرد و گفت: منطقه ویژه نهادی است که قرار است عناصر مختلف را به یکدیگر متصل نموده و نقش شبکه سازی را ایفا کند.

محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پارک علم و فناوری یزد، گفت: اکنون در دوره چهارم برنامه استراتژیک پارک که از سال ۹۳ آغاز شده است، هستیم.
وی تصریح کرد: بالا بردن کیفیت موسسات مستقر، بهبود خدمات و زیرساخت های پیشرفته، توجه به نقش پارک و شرکت های آن در اقتصاد کشور، پایداری و استقلال منابع مالی و تاثیرگذاری پارک در اکوسیستم نوآوری استان از راهبردهای اصلی برنامه استراتژیک پارک در این مرحله خواهد بود.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه مرکز نوآوری پارک یزد اولین مرکز نوآوری در کشور است، گفت: در طول ۱۶ سال فعالیت این مرکز حدود ۱۰۰ طرح نوآورانه در آن دفاع و ۶۰۰ میلیون تومان حمایت مالی صورت گرفته است.
وی افزود: با اینکه این مبلغ بسیار ناچیز است اما تاثیر فوق العاده ای در زنجیره از لحاظ ترویج خلاقیت و توسعه شرکت های دانش بنیان داشته است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات