برگزاری اولین استارتاپ ‌ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در جیرفت

برگزاری اولین استارتاپ ‌ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در جیرفت

اولین استارتاپ ‌ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته، در جنوب کشور برگزار می‌شود. در این استارتاپ ویکند که 24 الی 27 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزار خواهد شد، بیش از 120 نفر از نخبگان علمی منطقه نیز حضور دارند.

به گزارش اکوسیستم، حسین مشایخی (دبیر اجرایی اولین استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته) اعلام کرد: استارتاپ ویکند یک رویداد نوین کارآفرینی است که دانشگاه جیرفت به عنوان دانشگاه پیش‌رو با هدف به وجود آوردن ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، اقدام به برگزاری آن می‌کند.

وی با اشاره به دریافت 120 ایده اولیه در اولین استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته آن، گفت: تیم‌ها در استارتاپ ویکند در حقیقت سازمان‌هایی موقتی هستند که با هدف پیدا کردن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر در 50 الی 70 ساعت، لااقل سه مدل کسب وکار را به نتیجه می‌رسانند. اغلب استارتاپ‌هایی موفق می‌شوند که بعد از این مدت نیز همکاری خود را با یکدیگر ادامه دهند.

مشایخی بیان کرد: بعد از آنکه ایده‌هایی که به این رویداد وارد شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفتند؛ داوران 24 ایده را در مرحله اولیه انتخاب می‌کنند و تیم‌های 5 نفره‌ای تشکیل می‌شوند، این تیم‌ها طی روزهای دوم و سوم ایده‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و ایده‌ها پرورش می‌یابند. در نهایت ایده‌های برتر برای تبدیل به کسب و کار انتخاب می‌گردند.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از ایده‌های نوپا جهت شکل گیری کسب وکارها در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف برای برگزاری این رویداد توسط دانشگاه جیرفت و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

دبیر اجرایی اولین استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با اشاره به این موضوع که شرکت‌های بزرگ دنیا مثل گوگل و حتی استارتاپ‌های موفقی در کشورمان مانند اسنپ و تپسی از یک ایده به وجود آمده‌اند و توسعه پیدا کرده‌اند، گفت: به منظور رشد و توسعه کسب و کار در شرایط فعلی داشتن تیم کاری بسیار مهم است و امیدواریم تیم‌های راه یافته به این رویداد در ادامه موفق شوند که کسب و کار خود را رونق دهند.

    نظرات